5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje aplikacji mobilnej

Praktycznie wszyscy web developerzy, łącznie z kreatorami stron internetowych takimi jak Wix czy Squarespace stosują funkcjonalności responsywne jako standard w tworzeniu witryn internetowych. Coraz więcej użytkowników przegląda sieć właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Tak naprawdę 50 procent ruchu w sieci pochodzi właśnie z urządzeń przenośnych. Nie warto więc oszczędzać na dostosowaniu swojej witryny do wymagań rynku.

Strona responsywna jest niezwykle ważnym elementem projektu każdej witryny, może jednak być również źródłem problemów. Jeden określony z góry rozmiar i wygląd strony nie zawsze musi pasować do treści na niej umieszczonych. Taka witryna nie jest przyjazna użytkownikowi i może wywoływać w nim negatywne doświadczenia. Przykładem mogą być teksty umieszczane na stronie klasycznej. W wersji desktopowej zajmują one jeden akapit, podczas gdy na urządzeniu mobilny tworzą niekończącą się kolumnę tekstu. Taki widok może zniechęcić osoby przeglądające stronę, dlatego też warto zaplanować treści na każdą z wersji strony osobno, jednak bez radykalnych zmian, aby obydwie wersje były stosunkowo do siebie podobne.

Aplikacje wygrywają ze stronami responsywnymi

Podczas gdy strona oferuje mnóstwo korzyści w zakresie SEO i pozyskiwania klientów, aplikacja nie daje takich możliwości. Jednak aplikacje z kolei są zdecydowanie lepsze w “zapamiętywaniu” użytkowników. Nie wymagają każdorazowego logowania, a jeśli użytkownik ma włączone odpowiednie ustawienia w telefonie – może zapamiętać na przykład wszystkie szczegóły potrzebne do transakcji online. Za jej pośrednictwem można również dokonywać rezerwacji i zakupów za pomocą kilku kliknięć. Przykładem może być aplikacja do wyszukiwania lotów o nazwie Hopper.

Według wielu źródeł około 50 procent ruchu w Internecie należy do urządzeń mobilnych, lecz tylko 27 procent dotyczy procesu zakupowego. Aplikacje takie jak Hopper, pozwolą klientom w prosty i szybki sposób sfinalizować transakcję. Droga od wyszukania do zakupu znacznie się skróci, a to wpłynie dobrą ocenę marki i pozytywne doświadczenie użytkownika.

Pozytywy na temat aplikacji można znaleźć również w badaniach przeprowadzonych przez firmę Criteo.  Pokazują one, że aplikacje są w stanie znacznie skrócić czas realizacji transakcji, a co za tym idzie zmniejszyć tzw “porzucanie koszyka” przez kupujących.

Aplikacje pozwalają na oszczędność czasu

Wykorzystanie Media Queries przy tworzeniu responsywnych witryn jest aktualnie jedną z popularniejszych praktyk wśród programistów. Ta funkcja pomaga niewątpliwie w skróceniu pracy nad stroną. Jednak sam proces dostosowania witryny do wymagań użytkowników może być bardzo długi i pracochłonny nawet dla doświadczonego webmastera. Tworzenie wersji responsywnych stron wiąże się również z inwestycją w co najmniej 3 projekty graficzne. Smartfon ma też zdecydowanie mniej mocy niż na przykład laptop więc, może się zdarzyć tak, że czas ładowania strony bardzo się wydłuży. Stworzenie aplikacji pozwala zaoszczędzić czas, ponieważ dzięki jej użyteczności responsywne strony nie będą koniecznością. Pytanie tylko, czy stworzenie aplikacji może faktycznie zając mniej czasu niż stworzenie strony o podobnej funkcjonalności?!

Mniej chaosu w komunikacji

Jeśli oferujesz na swojej stronie możliwość czatu na żywo, zapewne nie wygląda on już tak imponująco w wersji responsywnej. Wyskakujące okienka zawierające na przykład powiadomienia o plikach cookies lub inne alerty ze strony efektywnie zniechęcają użytkownika do dalszej podróży po witrynie. Jeśli jeszcze zostałby on zbombardowany możliwością czatu po tylu wcześniejszych powiadomieniach – raczej z niego nie skorzysta. W aplikacji możliwość uczestnictwa w czacie oraz inne istotne dla użytkownika informacje jak kontakt czy oferta mogą być przedstawione w sposób przejrzysty i co najważniejsze – bez irytujących, wyskakujących powiadomień.

Atrakcyjna szata graficzna dla programów partnerskich

To bardzo fajny dział do zaimplementowania w aplikację mobilną. Karty, które do niedawna miały postać fizyczną mogą być teraz obecne w praktycznie każdym urządzeniu mobilnym, a aplikacja niewątpliwie pomaga w ich pozytywnym odbiorze i zapewnia użytkownikowi niezwykłą wygodę. Takie rozwiązanie na pewno jest bardziej funkcjonalne niż tradycyjna karta. Jeśli jako firma masz w swojej ofercie program partnerski, warto zastanowić się nad inwestycją w aplikację mobilną.

Powiadomienia push – skuteczny sposób dotarcia do konsumentów

Używanie wiadomości push do powiadamiania o nadchodzących promocjach i eventach, to skuteczny sposób dotarcia do konsumentów. Powiadomienia tego typu są zdecydowanie trudniejsze do zignorowania niż SMS czy wiadomość e-mail. Jednak bombardowanie użytkowników powiadomieniami też nie jest dobrym rozwiązaniem, a może przynieść skutek odwrotny do zamierzonego. Na przykład Prisma wysyła powiadomienia bardzo rzadko, za to w momentach ważnych i istotnych dla większości użytkowników. Głównie są to powiadomienia dotyczące dostępności nowych filtrów lub przejściowych problemów z aplikacją.

Używanie powiadomień push pozwala na czynności, które nie byłyby możliwe za pośrednictwem zwykłych wiadomości tekstowych. Na przykład daje możliwość umieszczenia w powiadomieniu graficznego kuponu wraz z linkiem przekierowującym do promocji.  Bardziej zaawansowane powiadomienia mogą posiadać tzw “geofencing” czyli opcję wysyłania powiadomień do konsumentów gdy są oni w pobliżu.

Podsumowanie

Możliwe, że po przeczytaniu powyższych punktów część osób stwierdzi, że ich firma nie potrzebuje aplikacji mobilnej aby lepiej funkcjonować. Jednak, gdy jako przedsiębiorca poświęcasz mnóstwo czasu i pieniędzy na rozwój responsywności swojej witryny internetowej – warto zastanowić się nad inwestycją w aplikację mobilną. Zwłaszcza jeśli jesteś zainteresowany:

– Maksymalizacją zaangażowania klienta i zmniejszeniem ryzyka porzucenia procesu zakupowego
– Zmniejszeniem liczby błędów związanych z utrzymaniem witryny responsywnej
– Ofertą czatu dla użytkowników lub potencjalnych klientów
– Stworzeniem atrakcyjnego programu lojalnościowego
– Użyciem powiadomień dotyczących promocji lub nowych produktów w ofercie

Źródło: http://www.business2community.com/mobile-apps/5-reasons-business-needs-mobile-app-instead-responsive-site-01791123#ur5d4u2KoY8Y6Cp1.97


  
  
. .