Audyt SEO – czym jest i kiedy warto w niego zainwestować?

Prawidłowo przeprowadzony audyt SEO jest podstawą skutecznej optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej. Na czym dokładnie polega audyt SEO i kiedy warto go przeprowadzić?

Czym jest audyt SEO?

Mianem audytu określa się niezależną ocenę konkretnego procesu, projektu, produktu czy projektu pod kątem jego zgodności z założeniami, wzorcami czy standardami.

Badanie to przeprowadzane jest przez niezależnych ekspertów, najczęściej zewnętrznych, którzy nazywani są audytorami.

Współczesne audyty skoncentrowane są głównie na udoskonaleniu przedmiotu badania, dlatego na bazie wyników audytu najczęściej wprowadzane są konkretne zmiany.

W związku z powyższym w przypadku audytu SEO mamy do czynienia z badaniem strony internetowej pod kątem SEO, czyli optymalizacji i pozycjonowania. Przeprowadza się zarówno audyty SEO stron już promowanych tą metodą, jak również tych, które dopiero mają być reklamowane w ten sposób.

Główne cele audytu SEO to przede wszystkim:

  • sprawdzenie istotnych pod względem SEO elementów strony
  • ocena optymalizacji strony internetowej
  • określenie słabych i mocnych punktów strony WWW
  • wykrycie problemów związanych z dopasowaniem stron do wytycznych
  • wskazanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania

Wobec tego audyt pozwala na uzyskanie szerokiej wiedzy, która następnie może posłużyć do udoskonalenia danej strony internetowej pod kątem SEO.

Kto może wykonać audyt SEO?

W internecie można znaleźć szeroką gamę różnych serwisów internetowych płatnych i darmowych, które są pomocne przy audytach tego rodzaju, ale nie są one w stanie dać tak kompleksowej wiedzy jak audyt wykonany przez fachową firmę.

Wobec tego każdy właściciel strony WWW, który chce promować ją przez SEO, powinien rozważyć skorzystanie z pomocy ekspertów, na przykład z agencji fabrykamarketingu.pl, którzy oferują w tym zakresie pełne wsparcie.

Agencja fabrykamarketingu.pl zapewnia swoim klientom kompleksowe usługi SEO – od audytu aż do promocji SEO. Prowadzi także inne skuteczne kampanie internetowe, na przykład Google AdWords, kampanie na Facebooku.


  
  
. .