Dlaczego subskrybenci wypisują się z newsletterów?

W ostatnim czasie zauważyłeś, że część subskrybentów wypisuje się z Twojego newslettera? A może jeszcze tak się nie stało, ale się tego obawiasz? Poznaj najczęstsze powody wypisywania się z listy mailingowej i zapobiegnij ucieczce Twoich subskrybentów!

Najczęstsze powody wypisywania się subskrybentów z listy mailingowej

To całkowicie normalne, że ktoś wypisuje się z newslettera. Niepokojące jest jednak jednoczesne odejście większej liczby subskrybentów! W takim przypadku zastanów się, czy Twoich mailingów nie dotknął jeden z poniższych problemów:

1. Zbyt częste wysyłki mailingowe. Najczęstszym powodem wypisywania się z list mailingowych jest zbyt dużo wiadomości od danego nadawcy. Rozumiem, że masz swoim klientom dużo do powiedzenia. Ale zrozum też ich – wolą częściej czytać maile od znajomych niż reklamowe… Ogranicz wysyłki do jednej na tydzień lub nawet na miesiąc, w zależności od branży.

Uważaj, żeby nie wpaść jednak w pułapkę zbyt rzadkich wysyłek. Nie możesz dopuścić, aby klient, który wyraził zainteresowanie Twoim produktem lub usługą i zapisał się do newslettera, zapomniał o Twoim istnieniu!

2. Nieprzydatne/nieinteresujące dla odbiorcy treści. Powodem wypisania się może być także zbyt dużo wiadomości mailowych ogółem, nie tylko od Ciebie. Zastanów się – czy sam nie miałeś nigdy uczucia „zaspamowania” przez marketerów? Użytkownicy wypisują się wtedy z list mailingowych, a w pierwszej kolejności z tych, które według nich są nieprzydatne lub nieinteresujące.

W takich przypadkach warto popracować nad contentem, czyli nad samą treścią maili. Czy nie wysyłasz swoim subskrybentów zbyt często samych ofert handlowych? A może nie oferujesz im żadnych bonusów (np. zniżek, promocji, unikatowych treści)? Możesz również dokonać segmentacji swojej listy mailingowej, aby każdemu z użytkowników dostarczać jedynie wartościowe dla niego treści.

Czy można powstrzymać „ucieczki” subskrybentów?

Wbrew pozorom nie zawsze warto jest walczyć o subskrybentów. Jeżeli jesteś pewien, że nie popełniasz wyżej omówionych błędów, z newslettera wypisują się najprawdopodobniej osoby, które nie są zainteresowane Twoimi produktami – a więc nie należą do grupy docelowej Twojego biznesu. Być może zapisali się na listę mailingową dosyć dawno, a ich oczekiwania i potrzeby w tym czasie się całkowicie zmieniły?

W każdym razie odejście tego typu subskrybentów sprawi, że Twoja baza email marketingowa będzie „czysta”, a przez to dużo bardziej wartościowa. Będziesz wysyłał wiadomości tylko do tych osób, które realnie mogą stać się (lub pozostać) Twoimi klientami. A o to właśnie chodzi, prawda?


  
  
. .