Google nominowało najlepsze aplikacje w Sklepie Play do Google Play Awards 2017

W trakcie Mobile Trends Conference, wręczane są nagrody dla między innymi najlepszych polskich aplikacji mobilnych. Swoje własne, globalne nagrody o podobnej tematyce, przyznaje również Google, które co roku wybiera najlepsze pozycje ze Sklepu Play. W tegorocznej edycji konkursu, dokonano nominacji w 12 kategoriach – od „najlepszej aplikacji niezależnej” po „aplikację z najlepszym wpływem społecznym”.

Które aplikacje zdobyły uznanie Google?

Poniżej znajdziecie listę najlepszych aplikacji dostępnych na Androidzie, wyróżnionych przez Google w 2017 roku. Niezależnie od tego, które apki ostatecznie zdobędą główne nagrody (rozdanie nastąpi 18 maja br.), każda z nominowanych z pewnością zasługuje na naszą uwagę. Kryteriami, którymi kierowano się przy ich wyborze były m.in.: wysoka ocena użytkowników, wydajność techniczna oraz świeżość pomysłu.

Nominacje dla deweloperów niezależnych i świeżych odkryć startupowych

W pierwszej kategorii „Standout Indie” znalazły się aplikacje niezależnych deweloperów, wyróżniające się artyzmem i pomysłem na rozgrywkę:

  • Reigns (oszczędna graficznie gra mobilna, będąca symulatorem królowania),
  • Kingdom: News Lands (podobnie jak Reigns, ale nieco mniej ascetyczny symulator królowania),
  • Mars: Mars (zręcznościowa gra platformowa, jedyna darmowa w zestawieniu)
  • Casuality (gra logiczna polegająca na pokonywaniu kolejnych plansz)

Kolejna kategoria została poświęcona nowym aplikacjom-startupom („Standout Startup”), które odniosły sukces w ilości pobrań. Znalazły się w niej cztery pozycje:

Aplikacje nie tylko dla smartfonów, ale także smart-zegarków i telewizorów

Google nie zapomniało także o kategorii aplikacji przeznaczonych na smart-zegarki z systemem Android Wear („Best Android Wear”). Oto najlepsze z nich:

Wśród nominowanych w kategorii „Best TV Experience” znalazły się trzy innowacyjne aplikacje, które sprawdzić można również na dużych ekranach:

  • Netflix (mobilna aplikacja największej amerykańskiej sieci strumieniującej filmy i seriale)
  • Red Bull TV (platforma rozrywkowa z nagraniami z wydarzeń sportowych, muzycznych i nie tylko)
  • Haystack TV: Daily News (agregator wiadomości telewizyjnych)

AR i VR z własnymi kategoriami

Nie zabrakło także kategorii poświęconej najnowszym trendom czyli najlepszym doświadczeniom VR („Best VR Experience”). Szczególnie rekomenduje się tu wykorzystanie headsetu Daydream VR:

Jeśli chodzi o rozszerzoną rzeczywistość („Best AR Experience”), nominowano 4 najlepsze aplikacje, kreatywnie wykorzystujące AR:

  • Dinosaurs Among Us (aplikacja pozwalająca osadzić wirtualne modele dinozaurów w rzeczywistości, przeznaczona dla urządzeń projektu Tango)
  • Holo (apka pozwala dodawać hologramy do realnego świata)
  • WOORLD (aplikacja AR pozwalająca wirtualnie dekorować rzeczywistość)
  • Crayola Color Blaster (gra mobilna typu strzelanina wykorzystująca AR, dla urządzeń z platformą Tango)

Gry mobilne i aplikacje dla dzieci

Najlepsze aplikacje dla dzieci („Best App for Kids”) to w większości gry mobilne, mające bawić, edukować i rozwijać kreatywność:

Specjalną kategorię przeznaczono także dla najlepszych mobilnych gier multiplayerowych („Best Multiplayer Game”), opartych na współzawodnictwie:

Najlepsi z najlepszych – aplikacje i gry mobilne

W najważniejszej kategorii „najlepsza aplikacja” („Best App”), nominowano 5 produktów, które odznaczają się estetycznym designem i intuicyjnością:

Z najlepszych gier mobilnych („Best Game”), szczególnie angażujących użytkowników, wyróżniono cztery tytuły:

  • Choices: Stories You Play (prosta gra opierająca się na podejmowaniu decyzji w prezentowanych historiach)
  • Pokemon GO (produkcja wykorzystująca uproszczoną wersję AR, polegająca na łapaniu pokemonów w „rzeczywistości”)
  • TRANSFORMERS: Forged to Fight (Mobilna gra akcji/bijatyka z Transformersami w głównych rolach)
  • Fire Emblem Heroes (japońska gra turowo strategiczna-RPG wyprodukowana przez Nintendo)

Doceniono aplikacje mające pozytywny wpływ społeczny

Google postanowiło docenić także aplikacje wyróżniające się wysoką dostępnością i przystępnością („Best Accessibility”), to znaczy takie, z których korzystać może jak największa liczba użytkowników (nawet z niepełnosprawnościami lub specjalnymi potrzebami)

  • IFTTT (aplikacja łącząca w sobie wiele różnych serwisów społecznościowych, komunikatorów i platform takich jak Twitter, Dysk Google, Instagram itd.)
  • A Bling Legend (przygodowa gra mobilna w której liczy się nie obraz, ale dźwięk – słuchawki obowiązkowe!)
  • Eye-D -for visually impaired (aplikacja-asystent, mająca na celu poprawę codziennego funkcjonowania osób z zaburzeniami wzroku)
  • SwiftKey Symbols (komunikator dla osób z zaburzeniami autystycznymi, który przewiduje kolejne symbole, które może zechcieć wprowadzić osoba pisząca wiadomość)
  • Open Sesame! Touch Free Access (aplikacja służąca do obsługi urządzeń mobilnych przy pomocy ruchu głowy, bez dotyku)

W ostatniej kategorii znalazły się aplikacje, które wywarły najlepszy wpływ społeczny („Best Social Impact”):

  • ProDeaf Tradutor (aplikacja umożliwiająca tłumaczenie z języka migowego)
  • Charity Miles Walk&Run Tracker (apka do biegania, w której kilometry przeliczane są na pieniądze przeznaczane na cele charytatywne)
  • Sea Hero Quest (gra mobilna, będąca jednocześnie elementem projektu badawczego dotyczącego leczenia demencji)
  • ShareTheMeal – Help children (aplikacja charytatywna służąca walce z głodem ma świecie)
  • Peek Acuity (apka, która umożliwia ocenę stanu wzroku, w tym ostrości widzenia).

Wyniki poznamy 18 maja br.

Nominowane przez Google aplikacje to fascynujące przykłady tego, jak w twórczy sposób wykorzystać i rozwinąć formułę urządzeń mobilnych. W jednym momencie mogą stać się one konsolą do gier, kiedy indziej pomocnikiem w medytacji, a jeszcze kiedy indziej – nauczycielem języka obcego. Ostateczne wyniki Googles Play Awards 2017 poznamy w trakcie tegorocznej konferencji I/O 2017, a konkretnie – 18 maja.

Źródło:
play.google.com

Via:
venturebeat.com


  
  
. .