mBank stał się naprawdę mobilny i odnotował więcej logowań z urządzeń mobilnych niż z komputerów

Symboliczne „m” na początku nazwy banku w pewnym sensie zobowiązuje go do postawienia na strategię mobile-first. Z takiego zobowiązania względem „mobilności” wywiązuje się najwyraźniej mBank, który w lipcu bieżącego roku odnotował większą liczbę logowań z urządzeń mobilnych niż z komputerów. Informacją na ten temat podzielił się na Twitterze Krzysztof Olszewski – rzecznik prasowy mBanku.

mBank zasługuje na miano banku mobilnego

Według informacji portalu cashless.pl przewaga „mobile” nad komputerami nie jest jednak spektakularna. W lipcu do kont mBanku przez tablety i smartfony logowało się 51% wszystkich użytkowników. Korzystali oni z aplikacji mobilnej, strony RWD lub z lekkiej wersji serwisu. Jeszcze w 2015 roku odsetek ten był prawie dwukrotnie mniejszy (28%). mBank stał się tym samym prawdziwym bankiem w smartfonie, a biorąc pod uwagę wysoką w ostatnich latach tendencję zwyżkową, liczba jego użytkowników mobilnych powinna jeszcze rosnąć w kolejnych miesiącach.

Przypomnijmy, że mBank to laureat nagród Mobile Trends Awards 2015 w kategoriach bankowość mobilna oraz Firma wspierająca popularyzację mobilnych technik i technologii. W trakcie tegorocznego rozdania MTC 2016 mBank uzyskał także Nagrodę Specjalną za „Mobilną autoryzację – potwierdzanie transakcji w aplikacji mobilnej”.

Liderem w liczbie użytkowników mobilnych pozostaje PKO Bank Polski

Jak donosi Bankier.pl, z aplikacji mobilnej mBanku korzysta już ponad 1 mln aktywnych użytkowników. Pod tym względem zyskuje on miano lidera rynku. Największą liczbą klientów mobilnych (1,9 mln) może pochwalić się jednak PKO Bank Polski przy prawie 874 tysiącach korzystających z aplikacji IKO, którą nagrodzono w trakcie MTC 2016. Warto zaznaczyć jednak, że PKO BP pozostaje największym bankiem w Polsce pod względem wartości aktywów.

1,6 mln Polaków korzystających tylko z bankowości mobilnej

Z kolei w raporcie przygotowanym przez serwis PRnews napisano, że przez ostatni rok liczba użytkowników bankowości mobilnej w Polsce wzrosła o 2,4 mln do 8,7 mln osób. Użytkownicy „mobile only” stanowili natomiast około 1,6 miliona konsumentów, przy czym zdecydowana większość z nich była klientami PKO BP (0,5 mln), mBanku (271 tys.) lub BZWBK (248 tys.). Ogólnie rzecz biorąc z aplikacji bankowych korzysta 4,7 mln Polaków.

Okazuje się więc, że ostatecznie urządzenia mobilne zastępują nam komputery stacjonarne również w zadaniach, przy których realizacji potrzebne są komfort i poczucie bezpieczeństwa. Choć ważną kwestią pozostaje wciąż sposób wykorzystania aplikacji i mobilnych serwisów bankowych. Czy konsumenci jedynie sprawdzają w nich saldo konta, czy też robią za ich pośrednictwem przelewy?

Rynek bankowości mobilnej w Polsce jest wysoko rozwinięty

Bankowość mobilna połączona z usługami płatniczymi takimi jak Android Pay czy Blik, może przysłużyć się także wyeliminowaniu gotówki z codziennych zakupów. Wiele może zależeć tu od przyzwyczajenia się konsumentów do takich nowych form transakcji. Przynajmniej na razie cieszą się one rosnącą popularnością. Na przykład w pierwszym półroczu 2017 roku Polacy zrealizowali około 13 milionów transakcji za pomocą wspomnianego systemu płatności Blik.

Źródło:

www.cashless.pl

www.bankier.pl

prnews.pl

Zdjęcie:

media.mbank.pl


  
  
. .