Messenger również z reklamami? Facebook rozpoczyna pierwsze testy

Facebook rozpoczyna pierwsze testy reklam w swoim mobilnym komunikatorze Messenger. Na małą skalę wystartowały one w Australii i Tajlandii. Firma uspokaja jednocześnie, że to na razie początek drogi do wprowadzenia sponsorowanych treści w aplikacji. Facebook ma na celu znalezienie kompromisu pomiędzy korzyścią dla firm i wygodą użytkowników. 

W testowanym wariancie reklamy w Messengerze wyświetlą się pomiędzy sekcjami „ulubione” a „aktywni teraz”. Składają się z obrazka, krótkiego tekstu oraz linku. Linki sponsorowane będą mogły przekierowywać użytkowników na stronę reklamodawcy lub zachęcać ich do podejmowania innych akcji np. zalogowania się w serwisie (podobnie jak robią to obecnie normalne strony firm na Facebooku).

Reklamy w Messengerze a doświadczenie użytkownika

Powierzchnia zajmowana przez reklamy będzie względnie duża. Dopiero w praktyce okaże się jak bardzo wpłynie to na komfort korzystania z komunikatora, a przede wszystkim czy testujący aplikację użytkownicy zaakceptują takie rozwiązanie.

Standardowe reklamy na tablicy Facebooka to w końcu nieco inna sprawa niż nowy element interfejsu aplikacji, której głównym atutem powinny pozostawać szybkość i wygoda użytkowania. Facebook obiecuje przynajmniej, że treści sponsorowane nie będą pojawiały się w formie przesyłanych przez firmę wiadomości tekstowych.

Sponsorowane wiadomości tekstowe? Wciąż tylko na życzenie użytkownika

Wyjątkiem są sytuacje, w których samodzielnie napiszemy do firmy wykorzystującej w facebookowej komunikacji chatbota. Dopiero po rozpoczęciu takiej konwersacji użytkownik może spodziewać się sponsorowanych wiadomości. Wielu klientów już dziś korzysta z formy kontaktu z markami poprzez Messengera i chatboty. Wydaje się ona o wiele prostsza niż dzwonienie do siedziby firmy lub wysyłanie maili. Według Facebooka użytkownicy każdego miesiąca przesyłają do firm ponad miliard takich wiadomości.

Użytkownicy kontaktują się z firmami, więc… reklamy nie będą przeszkodą?

Produkt Manager Eddie Zhang z Facebooka, w przygotowanym na okazję testów reklam oświadczeniu, zauważa że właściciele biznesów od dawna wykazywali zainteresowanie Messengerem jako platformą marketingową służącą do zwiększania sprzedaży, budowania świadomości marki i kontaktu z klientami. Firma podkreśla także, że testujący będą mogli ukryć albo zgłosić niechciane reklamy w menu Messengera.

Swoją decyzję o wprowadzeniu reklam Facebook opiera po części na podobnym rozumowaniu jak to było w przypadku Instagrama – skoro użytkownicy chętnie kontaktują się z firmami przez tą platformę, zapewne zaakceptują także drobne formy reklamy. Już teraz z Messengera korzysta około miliard użytkowników.

Źródło:

www.messengerblog.com

via:

techcrunch.com


  
  
. .