„Mobile, mimo swojego masowego zasięgu, wciąż jest postrzegany jako »brzydkie kaczątko« Internetu”

Anna Gruszka i Norbert Mazur to duet specjalistów m.in. od m-marketingu, a także prelegenci których będzie można usłyszeć podczas Mobile Trends Conference 2017, która będzie miała miejsce już 8-10 marca w Krakowie. W wywiadzie opowiadają m.in. o tym, co zwiększa szansę na sukces kampanii, a także, jaką rolę pełni w tym wszystkim mobile.

Możecie w kilku słowach zdradzić, o czym będziecie mówić na tegorocznej Mobile Trends Conference?

Anna Gruszka: Ewolucja najbardziej dynamicznego medium digitalowego wpłynęła na wszystkie podmioty reklamowe na rynku. Jesteśmy z mobilem związani od samego początku, dlatego bazując na naszym doświadczeniu pokażemy zmiany, które miały najbardziej istotny wpływ na obecny stan reklamy mobilnej w Polsce. Zaprezentujemy to zarówno od strony klientów, jak i dostawców technologii oraz agencji.

Wspominacie o trzech perspektywach mobile marketingu: agencji, kliencie i dostawcy. Co według was stanowi sedno porozumienia między tymi wszystkimi stronami i jest gwarantem sukcesu?

Norbert Mazur: Na sukces składa się wiele elementów, począwszy od dzielenia się wiedzą z klientem, a kończąc na realizacji cu wspólnie z dostawcą. Pokażemy m.in. jak istotny jest przepływ informacji między wszystkimi stronami. Dzięki temu możemy stworzyć kampanię, która spełni zadania i oczekiwania klienta.

Wiemy już, co zwiększa szanse na sukces. A co stanowi najczęstszą przeszkodę i generuje problemy?

AG: Mobile, mimo swojego masowego zasięgu, wciąż jest postrzegany jako „brzydkie kaczątko” Internetu. Niektórzy marketerzy nadal nie wykorzystują potencjału, jaki niesie mobile marketing, choćby poprzez niedostosowanie swoich stron WWW do małych ekranów. Czasem spotykamy się także z brakiem zrozumienia na linii agencja kreatywna – klient. Finalnie otrzymujemy produkt, który nie jest dostosowany do użytkownika mobilnego. To przekłada się na wyniki mediowe, które często nie są satysfakcjonujące dla klienta.

Wasza prelekcja zapowiada, że każda z tych stron rynkowych ma inną perspektywę podejścia do mobile marketingu. Jak najkrócej opisalibyście każdą z tych perspektyw – w czym tkwią największe różnice?

NM: Każdy z nas myśli swoimi kategoriami. Klient chce jak najmocniej zaangażować własną publiczność mobilną, agencje planują media zgodnie z celami oraz zasadami obowiązującymi w mobile marketingu, a dostawcy dostarczają kontent dopasowany do standardów IAB. Sztuką jest znalezienie wspólnego języka i płaszczyzny porozumienia.

W końcu wiedza każdego z nas przyczynia się do większego sukcesu kampanii.

Gdzie najczęściej pojawia się problem w momencie tworzenia kampanii mobile marketingowej – jaka jest największa “ściana”, przed którą stajecie?

AG: Niezrozumienie istoty i mechanizmów kanału mobilnego. Nie możemy zapominać, że  penetracja smartfonów w społeczeństwie polskim przekroczyła 60%. Istnieje duża szansa, że na ścieżce zakupowej konsumenta znajdzie się urządzenie mobilne. Gdy w trakcie poszukiwania informacji o produkcie czy usłudze trafi na niemobilną stronę www lub 6-krokowy formularz, porzuci nasze starania. To utrudnia nam, jako agencji mediowej realizację celów i przekonanie klienta do kontynuacji działań mobilnych.

W czym tkwi sekret udanej kampanii mobile marketingu? Jest jakiś wspólny mianownik, który zdecydowanie zwiększa szanse na odniesienie sukcesu?

NM: To współpraca między wszystkimi podmiotami: od stworzenia koncepcji kampanii do jej realizacji. Dzięki temu każdy z nas jest w stanie jak najlepiej przygotować się do tego projektu. Klient stworzy odpowiednie materiały, dom mediowy przygotuje plan z najbardziej efektywnymi powierzchniami, agencje kreatywne stworzą kreacje „mobile first”, a dostawcy dostarczą komunikację do wybranej grupy celowej. Ten „organizm” musi sprawnie działać od samego początku.

Idealna kampania marketingu mobilnego w trzech słowach to…?

AG: Mierzalna, efektywna i mobile first 🙂

Podczas MTC2017 chcemy mówić też sporo o kooperacji między różnymi działami. Jakiej najcenniejszej rady udzielilibyście zarówno agencjom, jak i ich klientom, aby współpraca została zwieńczona sukcesem?

NM: Dzielenie się wiedzą jest istotnym czynnikiem sukcesu. Nie każdy musi być biegły rozumieniu w mobilnych niuansów. Bez podstawowej wiedzy mobile marketingu, klient nie będzie mógł stworzyć produktu skrojonego na miarę konsumenta żyjącego w erze digitalu.

Z Anną i Norbertem, a także innymi interesującymi osobami ze świata mobile będziecie mieli okazję spotkać się na Mobile Trends Conference 2017, które odbędzie się w dniach 8-10 marca tego roku. Bilety można kupić tylko do 3 marca na https://2017.mobiletrends.pl/rejestracja.

Więcej informacji o Mobile Trends Conference & Awards na http://2017.mobiletrends.pl

Anna Gruszka – Pełni funkcję Chief Digital Officera w spółkach IPG Mediabrands (Universal McCann, Initiative, Prezes Reprise Media). Prelegentka wielu konferencji branżowych, m. in. Forum IAB. Członek jury IAB MIXX Awards. Jest absolwentką UW, IBL i ISP Polskiej Akademii Nauk. Wcześniej dyrektor strategiczna, zarządzająca i wiceprezes Codemedia SA oraz digital manager w HAVAS Media.

 

Norbert Mazur – Mobile Media Coordinator. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej, autor pracy magisterskiej „Offline and online media planning”. Od 5 lat związany z marketingiem mobilnym, gdzie swoje zamiłowanie do technologii przekłada na najlepsze strategie dla marek Allegro, Orange, Johnson&Johnson, BMW, LOT, Tesco czy Maspex Wadowice. W ramach zespołu Reprise Media edukuje rynek z marketingowego wykorzystania urządzeń przenośnych.


  
  
. .