Raport: W 2016 roku mobile przegoniło desktopy w dochodach z reklamy cyfrowej

Rok 2016 okazał się przełomowy dla reklamy mobilnej w USA. Według raportu opracowanego przez IAB i PwC, wydatki na nią stanowiły ponad 50% wszystkich pieniędzy przeznaczanych na reklamę cyfrową. 

W 2016 roku fiskalnym wydatki (a więc dochody reklamobiorców) na reklamę mobilną wzrosły rokrocznie o 77 procent, do kwoty 36,6 miliarda dolarów. To 51% całych pieniędzy przeznaczanych na reklamę cyfrową, które w minionym roku zsumowały się w rekordowe 72,5 miliarda dolarów (wzrost o 21,8% w stosunku do 2015 r. fiskalnego). W reklamie mobilnej (51%) najwięcej pieniędzy przeznaczano na formaty w wyszukiwarkach (47%), bannery (38%), wideo (11%) oraz inne formy reklam (4%).

Reklamodawcy chcą nadążyć za mobilnymi klientami

Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla dochodów z reklam mobilnych w ciągu ostatnich 5 lat wyniósł 87%. W czwartym kwartale 2016 roku dochody ze wszystkich formatów reklam cyfrowych wyniosły natomiast 21,6 miliarda dolarów, z czego formaty mobilne stanowiły aż 53% (najwięcej pieniędzy przeznaczono na reklamy w wyszukiwarkach – 46%, następnie na bannery – 38%, a najmniej – 12% – na wideo i 4% na inne formy). W stosunku do analogicznego okresu w 2015 roku, na korzyść mobile (wtedy 40% dochodów w formatach reklamowych) skurczył się udział desktopowych bannerów (o 3%) oraz reklam w wyszukiwarkach (o 10%). Podobne zależności zaobserwować można patrząc całościowo na lata 2015-2016. W czasie tym nastąpił wyraźny wzrost udziału mobile w cyfrowej reklamie (z 35% do 51%), spadek dochodów z desktopowych reklam w wyszukiwarkach (z 34% do 24%) oraz desktopowych bannerów (z 16% do 12%).

Jak na temat rynku wypowiedział się Randall Rothenber, CEO i prezes IAB:

“Urządzenia mobilne napędzały gospodarkę internetu w 2016 roku, a reklamodawcy okazali swoje zaufanie do cyfrowych rozwiązań w osiąganiu marketingowych celów. To wzrastające zaangażowanie pozostaje odbiciem trwającej w marketingu marek przemiany, ze strategii „mobile first” na „mobile-only” dla dotrzymania kroku dzisiejszym konsumentom, będącym w ciągłej drodze.”

Reklama audio głównie na mobilnie

W 2016 roku wyróżniono również całkowicie osobną kategorię reklamową – reklamę audio, która dominowała na urządzeniach mobilnych. W sumie przeznaczono na nią 1,1 miliarda dolarów (892 mln $ na mobile).

Reklama wideo staje się silna na mobile jak i na desktopach

Domyka się także luka między wideo na komputerach i na urządzeniach mobilnych. W 2016 roku fiskalnym, reklamy w tej formie, w 46% przypadków, oglądano właśnie mobilnie, a dochody z tego tytułu wyniosły 4,16 mld dolarów – niewiele mniej niż dochody z wideo reklam na desktopach (4,89 mld $). Ogólny, 2,5-krotny wzrost wydatków na mobilną reklamę wideo jest imponujący (z 1,69% w 2015 r. do 4,16$ w 2016 r.).

Via:
mobilemarketingmagazine.com

Źródło:
www.iab.com


  
  
. .