Konferencje
Mobile Trends

Raport: do końca 2015 r. wydatki na reklamę mobilną przerosną wydatki na reklamę desktopową

Ruch mobilny nieodwołalnie dominuje sieć. Niecały rok temu badania dowiodły, iż aplikacje generują połowę czasu poświęconego mediom, Cisco natomiast doniosło, iż w ciągu minionego roku ruch mobilny w Ameryce wzrósł o 112%. Mobile z całą pewnością będzie stanowić – o ile już nie stanowi – dominujący kanał cyfrowy. To najwyższa pora, aby reklamodawcy przenieśli znaczącą część swoich działań właśnie do kanału mobilnego. Wielu z nich już teraz dostrzega wagę tego kanału. Do końca bieżącego roku liczba wydatków na reklamę mobilną ma bowiem przekroczyć liczbę wydatków na bardziej „tradycyjną” reklamę desktopową.
Kanał mobilny staje się najpopularniejszym, a co za tym idzie, najpotężniejszym narzędziem marketingowym, skoro to właśnie tam skupiona jest uwaga ogromnej rzeszy użytkowników internetu. Jak głosi raport przygotowany przez Marin Software, do końca tego roku wydatki na reklamę mobilną mają przekroczyć wydatki na reklamę desktopową. Dotychczas reklama mobilna dla wielu marekterów stanowiła jedynie dodatek do kampanii skupionej na innych kanałach i formach promocji. Tymczasem stale rosnący ruch w mediach mobilnych zmusza marketerów do przemyślenia swoich dotychczasowych strategii. Co rozważniejsi reklamodawcy już rozszerzyli swoje kampanie o promocję w kanałach mobilnych. Najefektywniejszym rozwiązaniem jest wdrożenie wielokanałowej strategii reklamowej, z mobile na czele.
Badania wykazują, iż użytkownicy zdecydowanie częściej korzystają z wyszukiwarki na swoich smartfonach czy tabletach, niż na komputerach. Telefon zawsze mamy pod ręką, czasem wstukanie szukanego hasła na nim przychodzi o wiele szybciej, niż otwieranie nowego okna przeglądarki internetowej na komputerze (do któęgo możemy nie mieć w danej chwili dostępu). Planując swoją strategię marketingową warto jednak pamiętać, iż o ile telefon o wiele częściej służy nam do wyszukiwania informacji, o tyle np. same zakupy najczęściej nadal dokonywane są z poziomu komputerów. Badania przeprowadzone przez Marin Software potwierdzają to, co zostało przestawione m.in. w raporcie mShopper, dotyczącym mobilnych zakupów Polaków. Dlatego tak ważne jest, aby praktykować kampanie wielokanałowe, które przykują uwagę potencjalnych klientów na każdym z użytkowanych przez niego kanałów.
Z raportu Marin Software również wynika, iż w ciągu roku 2014 ilość płatnych kliknięć na urządzeniach mobilnych wzrosła o 36% – z 32% do 44%. Pod koniec tego roku płatne kliknięcia w mobile mają stanowić połowę tego typu reklam w sieci. W związku z tym przewiduje się, iż marketerzy więcej pieniędzy przeznaczą na reklamę mobilną, niżeli desktopową. Również mobilne reklamy display zgarniają coraz większą liczbę kliknięć – w ubiegłym roku wzrosła ona aż o 60% (z 32% do ponad 50%)! Reklama mobilna zyskała również przewagę w zakresie reklam w social mediach, gdzie również dominują kliknięcia, a raczej „tapnięcia” użytkowników mobilnych – 62% wszystkich kliknięć pochodzi z mobile.
Kanał mobilny do końca tego roku ma generować więcej zysków z reklam, niż praktykowane dotychczas kampanie desktopowe. Coraz więcej użytkowników sieci skupia swoją uwagę przede wszystkim na kanale mobilnym, poświęcając wiele czasu na korzystanie z aplikacji społecznościowych czy szybkiego wyszukiwania informacji. Właśnie dlatego kampanie planowane w social mediach czy wyszukiwarkach powinny skupiać się przede wszystkim na użytkowniku mobilnym. Reklama mobilna już teraz może przynosić więcej zysku od reklam desktopowych.
Badania na potrzeby raportu zostały przeprowadzone wśród wszystkich największych sektorów przemysłu w 13 krajach i regionach w tym w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, strefie Euro, Japonii i Chinach.
Źródło:
http://www.marinsoftware.com/resources/news/marin-software-mobile-ad-spend-to-overtake-desktop-by-end-of-2015
Zdjęcie:
Julien Eichinger © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także