Raport: „Ucyfrowieni” Polacy chcą płacić za usługi za pośrednictwem smartfonów

pexels-photo-29781-1

To właśnie w Polsce Facebook testuje nowe funkcjonalności mobilnego komunikatora Messenger. Nie powinno to dziwić, chociażby ze względu na pozytywny odbiór cyfrowych innowacji u Polaków, o którym czytamy w wynikach badania „Postawy wobec cyfrowych innowacji” zrealizowanego przez  Mastercard we współpracy z IPSOS. Pod względem ucyfrowienia Polacy wyprzedzają Zachodnią Europę, a w sklepach chcieliby płacić smartfonami i tabletami.

Według pozyskanych przez IPSOS danych aż 3/4 Polaków jest zadowolona z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju. Ponad połowa (59%) uważa, że pozytywnie wpływa ona na społeczeństwo, a także że cyfrowe usługi będą dostępne dla coraz większej jego części (83%). Polacy chcieliby jednak, by cyfryzacja w większym stopniu objawiała się w edukacji (Czytaj: Raport: Edu-Tech 2016. Nowe technologie w świecie edukacji), służbie zdrowia i transporcie publicznym. Są przy tym bardziej „ucyfrowieni” pod względem różnorodności sprzętu elektronicznego (34% zaawansowanych użytkowników) niż cyfrowych usług (15%), z których korzystają.

Bankowość i płatności mobilne

Ankietowani z Polski chętniej od innych Europejczyków korzystają z bankowości i płatności mobilnych – 26% to ich „zaawansowani” użytkownicy w porównaniu z 17% w naszym regionie i 9% w Europie Zachodniej. Aż 42% polskich badanych łączyło się ze swoim bankiem przez aplikację mobilną w telefonie.

Polacy chcieliby płacić za pomocą urządzeń mobilnych

Polscy konsumenci coraz chętniej płacą też za usługi cyfrowe za pomocą urządzeń mobilnych.  26% deklaruje, że używa ich do płacenia: zdalnie np. za parkowanie albo bilety, za zakupy w sklepie fizycznym lub online, za pośrednictwem strony internetowej lub apki zakupowej. Prawie połowa badanych zadeklarowała, że w razie rezygnacji z płacenia kartą i gotówką na rzecz płatności cyfrowych, zdecydowałaby się na płacenie za pośrednictwem telefonu, natomiast 12% za pomocą smartwatcha i 9% poprzez opaskę fitness (najwyższy wynik w Europie).

Bezpieczeństwo, szybkość i prostota najważniejsze

Wśród najważniejszych aspektów transakcji cyfrowych wymieniano bezpieczeństwo konta bankowego i danych osobowych, a także prostotę oraz szybkość transakcji. Jeśli chodzi o autoryzację takich płatności to wciąż największym zaufaniem cieszy się kod PIN (37%), choć dogania go autoryzacja biometryczna przez odcisk palca (34%) oraz z wykorzystaniem SMS-ów (25%).

 

infografika_badanie_mastercard_cyfryzacja

 

Zdjęcie:
www.pexels.com


  
  
. .