Konferencje
Mobile Trends

Snapcash od Snapchat, czyli nowy wymiar mobilnych płatności

Snapchat. Coraz popularniejszy komunikator, który zgromadził rzeszę użytkowników, dla których wiadomości widoczne jedynie w kilka sekund po otworzeniu okazały się przyjaźniejszym rozwiązaniem, niż SMSy czy tradycyjne komunikatory. Teraz Snapchat wszedł na jeszcze wyższy poziom. Użytkownicy otrzymali do dyspozycji funkcję Snapcash, czyli narzędzie, dzięki któremu nie będą wymieniać się z innymi użytkownikami wiadomościami, ale… pieniędzmi.
Snapcash to produkt Snapchata stworzony we współpracy z firmą Square, zajmującą się płatnościami mobilnymi przez znacznie dłuższy czas. Inspiracją dla tego rozwiązania był Sqaure Cash, czyli rozwiązanie polegające na błyskawicznym wysyłaniu przelewów na podstawie wpisanego numeru telefonu bądź adresu e-mail. To wystarczy, aby pieniądze trafiły na konto adresata.
Sanpcash wydaje się niemal bliźniaczą aplikacją, tyle że zamiast instalacji Square Cash na swoim smartfonie zainstalować Snapchat i powiązać go z kartą debetową. Jak zapewniają twórcy, to rozwiązanie jest „szybkie, zabawne i niesamowicie proste”. Po wprowadzeniu danych z karty debetowej (Square odpowiedzialne jest za ochronę naszych pieniędzy jak i za sam transfer pieniędzy) wystarczy w aplikacji Snapchat wybrać daną osobę i wpisać kwotę, rozpoczynając od znaku dolara. Po naciśnięciu jednego przycisku, pieniądze lądują na koncie znajomego.
Główna idea, jaka przyświeca Snapcash, to przede wszystkim wymiana pieniędzy między przyjaciółmi. Wszystko za pośrednictwem tej samej aplikacji, poprzez którą komunikują się oni na co dzień. Zamiast zaciągać drobne długi czy męczyć się z wydawaniem i rozmienianiem pieniędzy lub wykonywaniem standardowych przelewów za pomocą konta bankowego, teraz można łatwo i szybko przelewać pieniądze, likwidując problem zrzutki na pizzę czy wspólnie kupowany prezent urodzinowy.
Na chwilę obecną Snapcash jest dostępny dla pełnoletnich użytkowników Snapcahta na terenie Stanów Zjednoczonych.
Na uwagę zasługuje również nietuzinkowa, musicalowa reklama nowego produktu spod szyldu Snapchata:

Źródło:
http://blog.snapchat.com/post/102895720555/introducing-snapcash

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także