Specjalista radzi: jak zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej?

W budowaniu zasięgu swojej strony internetowej przydaje się nie tylko świadomość, jakiego typu treści są najchętniej czytane i udostępniane przez określoną społeczność w internecie. Ważny jest także krąg influencerów, czyli wpływowych osób, które aktywnie wesprą nas w przekazywaniu treści wszystkim potencjalnie zainteresowanym użytkownikom. Jakie jeszcze sposoby pozwolą nam zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej?

Własny blog firmowy

Blog firmowy to doskonała przestrzeń do prezentacji artykułów eksperckich i budowania za ich pośrednictwem pozycji lidera w danej dziedzinie. Ponadto, wartościowe teksty przyciągają czytelników na stronę internetową, pozwalając zwiększyć na niej ruch.

Audyt SEO

Dobrze dobrane frazy sprawiają, że użytkownik poprzez wyszukiwarkę Google trafia wprost na naszą stronę internetową. Oczywiście warto zadbać o to, aby w naszej witrynie znajdowały się nie tylko odpowiednie słowa kluczowe, lecz aby w parze z nimi szły także przystępne, użyteczne i atrakcyjne dla użytkowników treści. Content ma przynosić korzyści, odpowiadać na konkretne pytania lub omawiać dane zagadnienie.

W dobraniu odpowiednich słów kluczowych przydatnym narzędziem jest np. Google Keywords Planner. W kwestii SEO dobrze jest też skorzystać z usług zaufanej firmy pozycjonerskiej.

Dołączenie do sieci afiliacyjnej

Zamieszczenie linku czy baneru prowadzącego do naszego serwisu na stronie zewnętrznej należącej do partnera także jest dobrą metodą na zwiększenie ruchu. Poszukując sposobu na zwiększenie zasięgu, dobrze jest dołączyć do sieci afiliacyjnej LeadsMansion, która stanowi część międzynarodowej grupy kapitałowej, należącej do DFEX INVESTMENTS LIMITED.

Oto, jakie korzyści płyną z tego typu współpracy:

  • dotarcie tylko do potencjalnych klientów – kampanie reklamowe kierowane są do sprecyzowanej grupy docelowej, żywo zainteresowanej danym produktem lub usługą
  • płatność za realne efekty – za sprawą modelu CPA (cost per action) reklamodawca płaci wyłącznie za konkretne, podjęte przez użytkownika działanie
  • łatwość planowania budżetu – reklamodawca inwestuje w kampanię dokładnie tyle, ile zaplanuje na wstępie
  • efekt wizerunkowy gratis! – użytkownicy zapamiętują daną markę, tymczasem reklamodawca nie jest obciążany za wyświetlenia, ani za kliknięcia, a jedynie za konkretne działania (CPA)

Obecność w social media

Eksperci do spraw marketingu nie mają wątpliwości – aktywność danej marki w mediach społecznościowych wpływa pozytywnie na wysokość pozycji w wyszukiwarce Google, a tym samym na ruch na stronie internetowej.

Aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, można zdecydować się też na przeprowadzenie kampanii promocyjnej za pomocą postów sponsorowanych. Jednym z najważniejszych celów tego typu akcji jest zwiększenie ruchu na danej stronie internetowej.

Pozyskiwanie ambasadorów marki

Ambasador marki to – najprościej mówiąc – osoba, która swoją twarzą promuje daną firmę. Tego typu autorytet udostępnia przedsiębiorstwu swój wizerunek, rzuca jaśniejsze światło na produkt czy usługę, sprawiając, że pozytywne cechy kojarzone z nim samym sukcesywnie rozszerzają się na markę. Wybór ambasadora powinien być dobrze przemyślany – wraz z nim firma otrzymuje bowiem kontekst, w którym będzie się pojawiać – nie zawsze musi być on wyłącznie pozytywny.

Organizacja konkursu

To jeden z ciekawszych sposobów zwiększenia ruchu na stronie. Informacja na temat konkursu może zostać ogłoszona np. za pośrednictwem mediów społecznościowych, jednak samo zadanie konkursowe może znajdować się na stronie firmowej. Użytkownik, skuszony atrakcyjnymi nagrodami, wchodzi na stronę WWW, zwiększając w ten sposób ruch.

Współpraca z blogerem

Blog poświęcony danej tematyce pozwala trafić z komunikatem do grupy odbiorców, którą z dużym prawdopodobieństwem nasz przekaz zainteresuje.
W czasie tworzenia treści, warto pomyśleć nie tylko o ich jakości i grupie odbiorców, do których je kierujemy, ale także o osobie odpowiadającej za dystrybucję wpisów. Odpowiedni do tego będzie między innymi zaprzyjaźniony bloger, który udostępni je wśród swojego grona czytelników.

Podsumowanie: analiza statystyk i wyciąganie wniosków

W celu tropienia ruchu na naszej stronie internetowej, wystarczy w kodzie źródłowym każdej podstrony (zakładki) dodać gotowy kod śledzenia. Można go pozyskać z witryny Google Analytics. Dzięki temu narzędziu właściciel strony WWW na bieżąco obserwuje, skąd pochodzą osoby odwiedzające jego witrynę, jak długo przebywają na stronie i przy jakiego typu treściach czy produktach zatrzymują się najdłużej. Wnioski te stanowią swoiste wskazówki pozwalające udoskonalić czy przebudować stronę firmową w taki sposób, aby jak najlepiej spełniała potrzeby użytkowników.


  
  
. .