Wirtualna rzeczywistość w służbie marketingu muzycznego i filmowego

Jak zapewnić sobie wielki powrót do branży na miarę 2017 roku? Zespół Gorillaz, po latach nieobecności na scenie muzycznej, przypomniał o sobie teledyskiem w formie wideo 360°. W efekcie, każdy stęskniony fan grupy, może wsłuchiwać się w piosenki z jej nowego albumu i podziwiać towarzyszącą im animacje w wirtualnej rzeczywistości. 

Gorillaz z teledyskiem w 360 stopniach i aplikacją AR

Promocja albumu Humanz nie ograniczy się z resztą do teledysku VR. W kwietniu Gorillaz zaprezentują światu własną aplikację mobilną wykorzystującą rozszerzoną rzeczywistość do komunikacji z fanami. Do podobnej inicjatywy przymierzano się już w 2010 roku. Zespół wzmacnia w ten sposób rozgłos wokół swojego powrotu, nawiązując jednocześnie do charakterystycznej dla siebie stylistyki.

VR pozwala skuteczniej oddać atmosferę filmu niż jakikolwiek trailer

Nowe technologie w marketingu wykorzystuje też przemysł filmowy. Studio Warner Bros zawarło umowę partnerską z producentem gogli HTC Vive, dotyczącą promocji najnowszego filmu Steven’a Spielberga, opartego na książce sci-fi Ready Player One. W ramach porozumienia, HTC wyprodukuje materiały marketingowe związane z kinową produkcją, przeznaczone na headsety wirtualnej rzeczywistości. W oświadczeniu prasowym mowa jest o grach jak i innych „doświadczeniach”, które trafią zarówno na zaawansowane gogle VR, jak i prostsze urządzenia wykorzystujące rozwiązania mobilne. Premiera filmu Ready Player One planowana jest na marzec przyszłego roku (2018).

Wirtualna rzeczywistość jako pełnoprawny kanał promocji

W samym sklepie Google Play co jakiś czas pojawiają się aplikacje przeznaczone do wykorzystania w goglach wirtualnej rzeczywistości, mające promować jakiś produkt lub usługę. W ostatnich latach, za pomocą wideo 360° reklamowano m.in. takie tytuły filmowe jak Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie czy też Warcraft: Początek. Przykładów wykorzystania wirtualnej rzeczywistości (nie tylko w celach marketingowych) jest oczywiście więcej. Rok temu, serwis The Verge przeprowadził rozmowę z Michelle Obamą na temat mediów społecznościowych i komunikacji z Amerykanami. Całość została nakręcona w 360 stopniach, a do tego urozmaicona mnóstwem, wyświetlających się dookoła danych i obrazków.

Na chwilę obecną VR może w świetny sposób sprawdzać się do promocji innych, nieinteraktywnych mediów, w wyrazisty sposób demonstrując odbiorcy nastrój danego dzieła lub po prostu, urozmaicając przekaz. Czy to poprzez krótkie, ale bardzo efektowne teledyski, czy też oddające atmosferę filmu gry i animacje. O ile podobne próby podejmuje się już od wielu lat, o tyle teraz, na przetestowanie wirtualnej rzeczywistości w praktyce może pozwolić sobie każdy posiadacz smartfona i kartonowych gogli Cardboard. Dzięki temu VR może sprawdzić się jako oryginalne narzędzie marketingowe dostępne dla wszystkich osób zainteresowanych tym tematem.

Źródło:

www.whereoware.com

mobilemarketingmagazine.com

mobilemarketingmagazine.com
www.spidersweb.pl


  
  
. .