W 2016 roku prawie dwukrotnie wzrosła liczba zakupów robionych na urządzeniach mobilnych

zakupy-smartfonem

Reklamy w aplikacjach oraz na mobilnych stronach internetowych nieustannie zachęcają nas do sieciowych zakupów i… najwyraźniej odnoszą skutek. Według danych zebranych przez Grupę Kwanko w bieżącym roku prawie dwukrotnie zwiększyła się liczba zakupów robionych na urządzeniach mobilnym w porównaniu z rokiem 2015. Wpływ na taki stan rzeczy mogą mieć zarówno nacierające zewsząd mobilne reklamy jak i coraz lepsze przystosowanie sklepów internetowych do ekranów smartfonów i tabletów.

Wciąż większość zakupów internetowych robimy na komputerach jednak zauważalnie mniej niż w roku 2015. Prawie dwa razy lepiej niż przed rokiem radzą sobie w tej dziedzinie smartfony i tablety.

Przeszukujemy sieć na urządzeniach mobilnych

Na zakupy często decydujemy się po prostu szukając czegoś w sieci i napotykając na reklamę produktu lub ofertę sklepu. Tymczasem okazuje się, że aż 52% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta na nich z wyszukiwarek internetowych, a liczba wyszukiwań w ciągu ostatnich czterech lat wzrosła 15-krotnie.

Zakupy w sklepie ze smartfonem

Aż 90% respondentów jednego z badań przyznało, że sprawdza dane na swoim smartfonie w trakcie zakupów w sklepie. Nietrudno domyślić się, że w takich sytuacjach sięgają po smartfona, by zdobyć informacje na temat produktów, które planują nabyć – robi tak 62% użytkowników. Prawie co drugi (konkretnie 45%) korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Wydaje się więc, że wykorzystanie geotargetowania i beaconów w placówkach i sklepach może okazać się skutecznym sposobem na zdobycie potencjalnych klientów w okolicy lokalu.

Prawie 3/4 Polaków chce wypróbować zakupy na urządzeniach mobilnych

Jak wygląda natomiast sytuacja w Polsce? Według badań prawie 3/4 (71%) Polaków planuje w przyszłym roku wypróbować zakupy mobilne.

W 2017 roku udział reklamy mobilnej na światowym rynku reklamy online osiągnie 50 proc. To oznacza, że jej ekspansja jest wciąż jeszcze przed nami a możliwości rozwoju są praktycznie nieograniczone. W najbliższych latach z pewnością powstanie wiele ekscytujących innowacji i rozwiązań, które będą kształtować zachowania użytkowników, którzy już dzisiaj nie rozstają się ze swoim smartphonem.– mówi Michał Sołtys z Grupy Kwanko.

 

infografika_smartphone-na-zakupach_grupa-kwanko-1

Zdjęcie:
www.pixabay.com