Badanie Digital Impact Survey 2014: wciąż niechętnie kupujemy przez aplikacje mobilne

Smartphone with Shopping Basket

Badanie Digital Impact Survey 2014, opracowane przez Stanford University’s Mobile Innovations Group i przeprowadzone przez Instytut Apigee, dostarcza nam kolejnych, niezwykle interesujących danych ze świata mobilnego marketingu.

W badaniu wzięło udział 1000 dorosłych użytkowników smartfonów. 600 osób to mieszkańcy USA, a pozostałe 400 zamieszkuje w Wielkiej Brytanii.

Urządzenia mobilne zmieniają

Ponad połowa respondentów, dokładnie 60%, wyraziła zdanie, że urządzenie mobilne zmieniło ich sposób robienia zakupów. Taka obserwacja wpisuje się w trend, który niejednokrotnie opisywaliśmy na łamach MobileTrends.

Kupujemy głównie poza aplikacjami…

W badaniu wskazuje się, że większość wydatków, które poniesiemy w trakcie zbliżających się świąt Bożego Narodzenia, będzie pochodzić spoza aplikacji. Dlaczego? Ponieważ mniej niż połowa posiadaczy smartfonów wykorzystuje aplikacje zakupowe codziennie lub co tydzień. Co więcej, jedynie 18% użytkowników korzysta z takich aplikacji raz w miesiącu, a aż 37% rzadziej niż raz w miesiącu lub wcale.

Jak powyższe ustalenia przekładają się na konkretne pieniądze? Autorzy badania są zdania, że posiadacze smartfonów wygenerują wydatki rzędu ośmiu miliardów dolarów poprzez zakupy w aplikacjach i aż 13 mld USD podczas zakupów realizowanych poza aplikacjami!

… ale oczekujemy ich obecności

Czy powyższe dane wskazują na spadek zainteresowania aplikacjami mobilnymi? Niekoniecznie, ponieważ w tym samym badaniu respondenci wskazywali (74% badanych), że byliby bardziej skłonni dokonać zakupu w sklepie, który zapewnia kluczowe funkcjonalności i usługi poprzez aplikację mobilną, niż u takiego sprzedawcy, u którego próżno szukać tego rodzaju innowacji. Co więcej, aż 90% badanych wyraziło oczekiwanie wprowadzenia aplikacji sprzedażowych – zapewniających kluczowe usługi – w domach handlowych na terenie USA. Miałoby się to stać już w przeciągu najbliższych dwóch lat.

Czego tak naprawdę chcemy?

Jak widać uczestnicy badania wyrazili dość ambiwalentny stosunek do aplikacji mobilnych. Z jednej strony rzadko dokonują przy ich pomocy zakupów, z drugiej liczą, że będą one stanowić ważny element systemu handlowego w kolejnych latach.

Sprzedawcy powinni mieć też świadomość tego, że dla niektórych osób kontakt z aplikacją może być początkiem udanej transakcji. Dlaczego? Taki wniosek wynika z odpowiedzi 17% badanych, którzy przyznali, że dokonali zakupu w nowym sklepie właśnie z powodu prowadzonej przez sprzedawcę aplikacji mobilnej.

Przewiduje się, że w okresie tegorocznych świąt wydatki mobilnych konsumentów osiągną poziom 20 mld USD, a w przyszłym roku mają się zwiększyć o 20%. Jeżeli interesuje Was zagadnienie świątecznego m-commerce, to powinniście zapoznać się z naszymi wcześniejszymi artykułami na ten temat.

Źródło:
http://www.mediapost.com/publications/article/238610/45-frequently-use-shopping-apps-90-use-phones-i.html?edition=78065

Zdjęcie:
lassedesignen © Więcej zdjęć na Fotolia.pl