Branża e-commerce reaguje na trendy. Jak nie zostać z tyłu?

Wartość polskiego rynku e-commerce w 2019 roku wyniosła 50 mld złotych. Ubiegłoroczne prognozy mówiły również, że na koniec 2020 roku będzie to nawet o 20 mld złotych więcej. Pandemia koronawirusa i spowodowane przez nią ograniczenia w handlu tradycyjnym sprawiły jednak, że w końcowym rozrachunku sektor e-commerce prawdopodobnie zyska jeszcze więcej.

Przyspieszona transformacja cyfrowa dotknęła nie tylko przedsiębiorstwa, które zostały zmuszone do zmiany modelu funkcjonowania i świadczenia usług. Wpłynęła także na konsumentów, którzy stracili możliwość swobodnego dokonywania zakupów w tradycyjnej formie. – Kryzys mocno podkreślił rolę handlu elektronicznego w utrzymaniu aktywności gospodarczej – wskazuje Luca Mastroianni, Head of International w PrestaShop. Potwierdza to badanie Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w czasie kryzysu 2020”. Według niego w ramach przygotowań do kwarantanny 38% internautów robiło zapasy online. Lockdown wpłynął także na preferencje zakupowe Polaków, którzy w internecie zaczęli częściej sięgać np. po produkty spożywcze.

E-commerce stoi przed szansą, ale i wyzwaniami

Zmiana modelu nawyków konsumenckich to szansa na rozwój dla całego sektora handlu w sieci. Zwiększa ona zarazem skalę dotychczasowych wyzwań, takich jak optymalizacja stanów magazynowych, zapewnienie ciągłości łańcucha dostaw czy konieczność sprawnej realizacji zamówień. Rosnąca konkurencja sprawia, że powstaje potrzeba zredefiniowania działań marketingowych, zapewnienia lepszej ekspozycji marki w internecie, utrzymania klientów i dotarcia do nowych.

W branży trwa ożywiona dyskusja na te tematy. Cykl konferencji online organizuje m.in. PrestaShop – najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce. – Naszą rolą jest być partnerem dla handlowców i pomagać im w jak największym stopniu skorzystać z nowej skali zapotrzebowania na cyfrowe zakupy. W tym celu dzielimy się wiedzą o najnowszych trendach i najlepszych praktykach w branży – mówi Luca Mastroianni.

PrestaShop (e)Commerce Week to cykl 60 bezpłatnych spotkań onliSne prowadzonych w 5 językach, w tym w języku polskim. Odbędą się pomiędzy 29 czerwca a 3 lipca. Eksperci ze środowiska e-commerce podzielą się w ich trakcie wiedzą z takich obszarów jak: SEO, SEA, UX, media społecznościowe, bezpieczeństwo czy content marketing. – Każdego dnia będzie okazja do wirtualnego spotkania z liderami branży. W programie wydarzenia znajdą coś dla siebie zarówno właściciele sklepów, jak i handlowcy czy deweloperzy – podkreśla Luca Mastroianni.

Więcej informacji o projekcie: https://events.prestashop.com/prestashop-ecommerce-week

Rejestracja pod adresem: https://events.prestashop.com/prestashop-ecommerce-week/registration/register