Co jest ważne w optymalizacji treści pod SEO mobile? 7 tipów.

Przyciągnięcie uwagi użytkowników mobilnych to nie lada wyzwanie. Zwykle przeglądają oni treści na swoich smartfonach w pośpiechu, w czasie podróży. Przed współczesnym SEO copywriterem stoi ambitne zadanie – atrakcyjną i merytoryczną treścią zatrzymać uwagę odbiorcy na dłużej, a także pamiętać, by ta treść była dobrze zoptymalizowana pod wyszukiwarki internetowe.

Jak pisać pod urządzenia mobilne z myślą o użytkowniku i Google jednocześnie? Sprawdźcie!

Użytkownicy Mobile vs Użytkownicy Desktop

Najnowsze dane pokazują, że użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych (52%), jest więcej niż tych desktopowych (44%). W samej Polsce proporcja ta wypada jeszcze bardziej na korzyść mobile – 61% do 38 %. Nic więc dziwnego, że właściciele stron internetowych przykładają coraz większą wagę do treści dobrze zoptymalizowanych pod mobile. Duże znaczenie miał także nowy algorytm Google- Mobile First, który w pierwszej kolejności indeksuje witryny, posiadające poprawnie działające wersje mobilne.

Zacznij od…

Optymalizując treści pod SEO mobile trzeba wziąć pod uwagę szereg czynników zewnętrznych, które wpływają na ich odbiór. Dekoncentracja i rozproszenie otoczeniem sprawiają, że uwaga użytkowników mobile powinna skupić się już na nagłówku. Od nagłówka zależy, czy użytkownik zaangażuje się dalej w daną treść. Główny nagłówek powinien być oznaczony jako H1 i występować tylko raz na jedną podstronę. Dzięki niemu wyszukiwarka jest w stanie dopasować tematykę danej strony do wyników wyszukiwania.

Pamiętaj także, aby informacje najbardziej istotne umieszczać na początku każdego akapitu, a dopiero w dalszej kolejności dodać informacje uzupełniające. To kolejny krok angażujący odbiorcę i przekonujący go, że trafił na interesującą go treść. Dobrym pomysłem jest umieszczenie na samej górze artykułu kilku wypunktowań pod hasłem: „Z artykułu dowiesz się..”.

Żródło: https://www.nethansa.com/pl/krotki-przewodnik-po-reklamie-na-amazonie-wiedza-na-start/

Długość treści

Treści przeznaczone dla użytkowników mobilnych nie powinny być zbyt długie. Trzeba wziąć pod uwagę, że ekrany smartfonów są mniejsze, dlatego warto unikać długich i zbitych bloków tekstów. Na smartfonach wyglądają one mało zachęcająco i z reguły mają niższy współczynnik konwersji. Im więcej akapitów tym lepiej. Dobrze będzie ograniczyć każdy z nich do ok. 3 zdań. Jednolite i przytłaczające bloki tekstów można rozbić śródtytułami. Dzięki nim użytkownik będzie mógł szybciej wychwycić wzrokiem potrzebne mu informacje.

Czcionka

Ze względu na małe ekrany urządzeń mobilnych rozmiar czcionek w kontekście optymalizacji treści jest szalenie istotny. Czcionka podstawowa użyta w tekście powinna być czytelna, bez konieczności powiększania ekranu. Dobrze zadbać o odpowiednio szeroką białą przestrzeń między wersami. Nie należy przesadzać także z ilością różnych czcionek. Może to wprowadzić chaos i niechlujność. Zalecane jest ograniczenie ilości czcionek do dwóch.

Optymalizacja zawartości, czyli…

Spora część użytkowników zanim rozpocznie wgłębiać się w treść, skanuje całość wzrokiem, skupiając wzrok na najciekawszych fragmentach. Sposobem na wyróżnienie istotnych informacji jest użycie punktorów oraz wyboldowań (przykłady obok). Warto je użyć w szczególności wymieniając zalety, czy funkcje produktu.

Żródło: tipy.interia.pl, murator.pl

Jakie nagłówki stosować?

Prócz wcześniej wspomnianych nagłówków H1, istotne są także nagłówki H2 i H3. Nagłówki H2 warto stosować jako śródtytuły artykułu. Powinny być użyte kilkukrotnie i dzielić całą treść na poszczególne sekcje tematyczne. W obrębie jednej sekcji tematycznej z nagłówiem H2, może znaleźć się kilka nagłówków podrzędnych H3 np. jako podsumowanie kluczowych punktów.

Wezwij do działania

Call to action to must have dobrze zoptymalizowanego tekstu. Jednak w kontekście mobile specyfika CTA jest nieco inna, ze względu na wielkość urządzeń. Zoptymalizowany pod mobile przycisk call to action powinien być poręczny i łatwy do kliknięcia kciukiem lub palcem wskazującym. Oznacza to, że przyciski CTA muszą być odpowiednio duże i umieszczone intuicyjnie, dla osób zainteresowanych szczegółami.

Z myślą o wygodzie użytkownika lepiej jest umieszczać przyciski z wezwaniami do działania pod sobą, zamiast obok siebie. Równie istotna co lokalizacja przycisku, jest jego treść. Komunikat CTA powinien być prosty i bezpośredni. Aby przycisk CTA rzucał się w oczy warto wyróżnić go kolorystycznie od reszty tekstu.

Nasycenie frazami

Ten punkt jest istotny bez względu na urządzenie, na którym wyświetlana jest treść. Umieszczenie fraz w treści mocno wpłynie na widoczność strony w wyszukiwarce Google. Frazy powinny być stricte związane z ofertą. Im fraza z z dłuższym ogonem, tym lepiej dla pozycjonowania. Warto pamiętać o umieszczeniu ich zarówno w nagłówkach jak i treści właściwej.

Podsumowując

Optymalizacja tekstu na mobile nie różni się znaczenie od ogólnych zasad optymalizacji treści. Jednak ze względu na specyfikę urządzeń mobile trzeba skupić się na czytelności tekstu i odpowiednim formatowaniu.

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com