Infografika: Rynek Mobile 2013 – najważniejsze informacje ze świata mobile w jednym miejscu

9962288545_7a31029e6c_oa

AS-Studio.pl i Super Monitoring przygotowali infografikę przedstawiającą rynek mobilny w roku 2013. To kopalnia informacji z zakresu urządzeń, platform, użytkowników czy m-commerce. Infografika jest naprawdę obszerna i swoją rzetelnością przypomina bardziej raport, niż infografikę.

Po pierwsze, coraz więcej ludzi nie wyobraża sobie życia bez smartfona. Szacuje się, że pod koniec tego roku, na świecie będzie więcej urządzeń mobilnych, niż samych ludzi. W ciągu ostatnich dwóch lat liczba osób posiadających smartfon wzrosła z 35% do 56%. Równocześnie systematycznie maleje liczba telefonów stacjonarnych i zwykłych telefonów komórkowych. Obecnie średni wiek dla pierwszego telefonu komórkowego to 13 lat.

Na podstawie infografiki widać również, jak zmieniała się popularność danych systemów operacyjnych. W wykresie uwzględniono Androida, Windows, iOS/MacOS oraz RIM (BlackBerry) Jeszcze rok temu królowały systemy z kategorii „inne” (uzyskując wynik około 1100 mln). Na drugim miejscu znajdował się Android z wynikiem ok. 500 mln, a dalej kolejne systemy. W tym roku Android niemal zrównał się z systemami z kategorii „inne”, liczba urządzeń z systemem iOS/MacOS wzrosła o około 100 mln. Na przyszły rok przewiduje się znaczną dominację Androida, spadek urządzeń z „innymi” systemami i powolny wzrost urządzeń z iOS/MacOS i Windows. RIM niezmiennie pozostaje na bardzo niskim poziomie.

W ciekawy sposób przedstawiono także ranking największych producentów urządzeń mobilnych. Królują Nokia i Apple, jednakże obydwie firmy w ostatnim okresie odnotowują nieznaczny spadek. W siłę rośnie natomiast Smasung. Widać również ogromny spadek BlackBerry, który wydaje się oczywisty w związku z problemami, z jakimi firma boryka się ostatnimi czasy.

Na podstawie infografiki widać również systematyczny wzrost liczby urządzeń z systemem operacyjnym Android. Liczba ta od 3 lat systematycznie wzrasta. Urządzenia z iOS utrzymują się na dość wysokim poziomie, choć i ich liczba stopniowo wzrasta. Widoczny jest jednak drastyczny spadek „innych” systemów operacyjnych oraz BlackBerry OS.

Jeśli chodzi o jakość i sympatię użytkowników, w tej kategorii niekwestionowanie rządzi Apple. Jako jedyny z producentów, zyskał on ocenę 5 w 5-cio stopniowej skali. HTC, Motorola/Nextel, Nokia i Samsung oceniane są na poziomie 3, natomiast LG i BlackBerry otrzymały jedynie 2.

Co ciekawe, 50% użytkowników mobilnego Internetu, wykorzystuje urządzenia mobilne jako główny bądź jedyny sposób dostępu do sieci. Okazuje się, że najwięcej czasu poświęcamy grom, następnie aplikacji Facebooka i przeglądarkom internetowym. Średnio korzystamy z urządzeń mobilnych przez 1,8 godziny dziennie.

Widać również wzrost popularności m-commerce. 80% użytkowników planuje skorzystać z mobilnych zakupów w ciągu najbliższego roku. Ponadto, nie posiadanie mobilnej wersji strony internetowej porównywane jest do zamykania sklepu na jeden dzień w tygodniu. Użytkownicy najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych w sklepach, restauracjach i kawiarniach. W ciągu ostatniego roku odnotowano również 25% wzrost w kwestii wykorzystywania urządzenia mobilnego podczas zakupów. Obecnie robi to już 80% użytkowników.

Dane wykorzystane w infografice zostały zebrane z kilkunastu serwisów międzynarodowych poświęconych tematyce mobilnej.

9962288545_7a31029e6c_o

Źródło:
http://www.supermonitoring.pl/blogpl/2013/09/27/rynek-mobile-2013-infografika/


  
  
. .