Jak branża transportowa walczy z koronawirusem? Nowe usługi podpisu głosem lub SMSem

Bezkontaktowy sposób dostawy to teraz kluczowy temat. Firma Expert z Trójmiasta ma pomysł: Voice Sign. Najprościej mówiąc, chodzi o to, by odbiór towaru podpisać… głosem.

Voice Sign (ang. podpis głosowy) to usługa, nad którą zespół informatyków pracował przez cały weekend. Pomysł zrodził się w toku rozmów o obecnej sytuacji. Sprzedaż spada, ponieważ klienci nie pojawiają się w sklepach osobiście. Z kolei e-commerce też cierpi, zwłaszcza w sektorach, gdzie po prostu zostawienie paczki pod drzwiami klienta nie wchodzi w grę. Wymagane są procedury: dokumenty odbioru, podpisy. Dostawa, zgodna z takimi procesami, jest utrudniona, bo nawet kontakt z urządzeniem do podpisu może być zagrożeniem dla zdrowia i pracowników, i odbiorców końcowych, zwłaszcza osób starszych.

W tej sytuacji firma Expert, zajmująca się transportem i dostawą m.in. mebli czy sprzętu AGD, od dziś wdrożyła dwie innowacyjne technologie: Voice Sign, czyli podpis głosem oraz Touch Free, czyli podpis SMSem. Dzięki tym dwóm funkcjonalnościom systemu, kierowcy dostarczający towar mogą poprosić o wypełnienie dokumentu odbioru za pomocą głosu, który jest nagrywany, a następnie przechowywany jako bezpieczny podpis głosowy. Z kolei, jeśli użytkownik woli inną, także bezdotykową formę (ze względów czy to prywatnych, czy chociażby zdrowotnych), kierowca umożliwia podpis dokumentu odbioru poprzez SMSa, w którym jest unikalny i szyfrowany link do zamówienia. Klient podpisuje odbiór korzystając z własnego smartfona, wchodząc w przekazany link i klikając w odpowiedni button. W ten sposób minimalizowany jest kontakt z urządzeniem dostawcy.

Jak zauważa Martyn Szczepankowski, założyciel firmy Expert: “Wdrażanie innowacji technologicznych do procesu dostawy zawsze było miłe widziane przez naszych partnerów. Teraz to jest wręcz wymagane. W dobie zagrożenia, w którym się wszyscy znaleźliśmy potrzebujemy konkretnych zmian i usprawnień.”

Firma Expert wdrożyła powyższe rozwiązania dla wszystkich swoich Klientów w poniedziałek w nocy. Obecnie pracownicy firmy zbierają opinie od użytkowników, by rozwijać pomysł. Technologię przygotowała firma informatyczna Teina.

Wszystkich zainteresowanych implementacją pracownicy Experta zapraszają do kontaktu.