Jak zoptymalizować sklepy Klientów na urządzenia mobilne?

To niewielkich rozmiarów urządzenie, które na co dzień trzymasz w dłoni, już dawno przestało służyć jedynie do wysyłania wiadomości tekstowych i rozmawiania z najbliższymi przyjaciółmi. Smartfon jest w tej chwili najpopularniejszym urządzeniem mobilnym, które dzięki ogromnej funkcjonalności powoli zastępuje nam komputery osobiste i laptopy. Na kilkucalowym ekranie możemy swobodnie przejść przez całą ścieżkę zakupową. Pod warunkiem, że właściciel strony zadbał o odpowiednie wyświetlanie witryny na urządzeniach mobilnych. Chcesz zadbać o komfort swoich Klientów? Pokażemy Ci, w jaki sposób możesz zoptymalizować własny sklep internetowy.

Siła nabywcza jest w rękach Klienta. Dosłownie! Zobacz, dlaczego warto optymalizować sklepy

Jak zdradza Google, w Stanach Zjednoczonych niemalże 95% użytkowników smartfonów szuka lokalnych informacji za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo, blisko 80% z tego typu wyszukań odbywa się w pracy lub w domach, czyli w miejscach, gdzie zazwyczaj mamy swobodny dostęp do komputerów stacjonarnych lub notebooków. Rosnący wzrost zainteresowania surfowaniem po sieci z poziomu urządzenia mobilnego zauważają także cieszący się międzynarodową sławą specjaliści e-commerce. Prognozują oni, że do 2021 roku sprzedaż za pośrednictwem smartfonów i tabletów będzie stanowić ponad połowę całego handlu internetowego. Doniesienia te potwierdzają badania wykonane w 2018 roku, które jasno wskazują, że optymalizacja e-sklepów pod urządzenia mobilne będzie kluczem do sukcesu dla wielu sprzedawców w internecie. Blisko 70% przebadanych wówczas konsumentów skarżyło się na to, że strony i linki uruchamiane na telefonie komórkowym są zbyt małe, aby umożliwiały swobodne przeglądanie sklepu i finalizację zakupów z poziomu smartfona. Witryna w niezoptymalizowanej wersji może nie do końca prawidłowo wyświetlać się na nieco mniejszych urządzeniach. Taka strona zmusza użytkownika do regularnego pomniejszania lub powiększania widoku, co bywa bardzo frustrujące i w wielu przypadkach powoduje całkowitą rezygnację z kontynuowania zakupów. Uwzględnienie urządzeń mobilnych ma więc ogromne znaczenie dla prowadzonego przez Ciebie biznesu. O prawidłowe wyświetlanie powinien zadbać nie tylko właściciel sklepu internetowego, ale także bloger lub moderator lokalnych wiadomości.

Wykonaj test optymalizacji mobilnej i sprawdź, co zniechęca do zakupów Twoich Klientów

Zauważyłeś znaczny wzrost ruchu pochodzącego z urządzeń mobilnych, ale nie przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie zysków z tytułu prowadzonego sklepu internetowego? Spokojnie. W rozwiązaniu Twoich problemów pomoże Ci sama wyszukiwarka Google. Amerykańska firma udostępnia darmowy analizator, który wykaże, w jaki sposób nasza strona uruchamia się na urządzeniach mobilnych i czy jest łatwa w obsłudze z poziomu telefonu komórkowego lub tabletu. W zaledwie kilkanaście sekund otrzymujemy szczegółowy raport analizatora Google. Test bada ogólną szybkość ładowania strony, ładowanie multimediów, widoczność warstwy tekstowej, klikalność oraz user interface (UI) wraz z user experience (UX). W przypadku wystąpienia jakichkolwiek błędów w optymalizacji mobilnej – Google wskaże nam, nad którymi elementami musimy popracować, aby nasz sklep internetowy był w pełni przyjazny dla smartfonów.

Wersja responsywna czy mobilna? Zobacz, jak możesz zoptymalizować swoją stronę

Wszelkie statystyki oraz regularnie przeprowadzane badania uświadamiają nas, że zaledwie za kilkanaście miesięcy posiadanie sklepu internetowego zoptymalizowanego pod urządzenia mobilne będzie absolutnym obowiązkiem każdego sprzedawcy. Jakie kroki możemy wykonać ku temu, aby nasza strona poprawnie wyświetlała się na kilkucalowych ekranach telefonów komórkowych? Każdy właściciel sklepu internetowego stoi przed bardzo trudnym wyborem: stworzyć osobne środowisko mobilne czy może powołać do życia stronę responsywną? W tym drugim przypadku mamy do czynienia z gotowym kodem, który należy tylko przerobić z myślą o urządzeniach przenośnych. Tego typu portal automatycznie dopasowuje się do rozdzielczości ekranu i nie wymaga od nas tworzenia zupełnie nowej strony. To bardzo duży plus przemawiający za wyborem RWD. Konieczność napisania nowej witryny to praktyka, z którą spotkamy się w przypadku wyboru osobnych środowisk mobilnych. Nowe strony posiadają przeważnie nieco inny adres niż wersja desktopowa, a mniejsza ilość grafik i okrojona warstwa tekstowa sprawiają, że mobilne warianty okazują się zdecydowanie szybsze od responsywnych rozwiązań. Niezależnie od tego, jakie rozwiązanie zdecydujemy się wcielić w życie, należy pamiętać o zachowaniu maksymalnej komfortu nawigacji na stronie. Te dwa czynniki z pewnością wpłyną na zadowolenie Klientów.

Poprawa komfortu to dopiero początek optymalizacji. Zobacz, na co jeszcze zwrócić uwagę

Popularność nowoczesnych urządzeń mobilnych rośnie z roku na rok. Z przeprowadzanych badań wyraźnie wynika, że użytkownicy w dalszym ciągu napotykają wiele problemów w przeglądaniu witryn internetowych z poziomu smartfona. Każdy, kto na poważnie myśli o promocji własnego biznesu w sieci, powinien jak najszybciej dostosować swoje strony do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Wybór pomiędzy responsywnością a stworzeniem zupełnie nowego środowiska to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Przed wykonaniem pełnej optymalizacji sklepu należy dokładnie przeanalizować i wyselekcjonować frazy kluczowe, które najchętniej wpisują w okno wyszukiwarki nasi potencjalni Klienci. W doborze haseł pomoże nam program KeywordPlanner.

Gruntownej metamorfozie trzeba poddać także warstwę tekstową sklepu internetowego. Począwszy od strony powitalnej, po kategorie produktów, opisy towaru i dodatkowe zakładki – wszędzie muszą znaleźć się nasze słowa kluczowe. Zaleca się używanie ich w sposób całkowicie naturalny. Tak, aby treść była zrozumiała nie tylko dla Googlebota, ale przede wszystkim dla użytkownika odwiedzającego stronę internetową naszego sklepu. Zadbaj o to, aby tytuły zawierały popularne wśród internautów hasła z naszej branży. W przypadku dłuższych prezentacji koniecznie podziel tekst na śródtytuły – ułatwi to nie tylko czytanie, ale umożliwi także nasycenie nagłówków frazami kluczowymi w odmienionej lub oryginalnej formie. Takie hasła powinny znaleźć się również w znacznikach Title oraz opisach meta description. Ostatnim krokiem ku wykonaniu prawidłowej optymalizacji sklepu internetowego jest uzupełnienie wszystkich atrybutów alt dla zdjęć i grafik.

Popularność nowoczesnych urządzeń mobilnych z roku na rok cały czas rośnie, a co najważniejsze z przeprowadzonych badań wyraźnie wynika, że użytkownicy w dalszym ciągu napotykają wiele problemów w przeglądaniu witryn internetowych. Każdy kto na poważnie myśli o pozycjonowaniu strony w Internecie, powinien jak najszybciej dostosować swoje strony do urządzeń mobilnych.