Kontakt z lekarzem przez aplikację? Takie rozwiązanie proponuje pacjentom angielska służba zdrowia

Każdego ranka w Anglii na wizytę u lekarza rodzinnego próbuje umówić się tysiące pacjentów. To proceder trudny i męczący zarówno z punktu widzenia personelu medycznego jak i zniecierpliwionych chorych. Dlatego, na 70-lecie angielskiej służby zdrowia (NHS), telefoniczna forma kontaktu z przychodniami ma zostać częściowo zastąpiona… aplikacją mobilną.

Zamiast dzwonić Anglicy umówią się na wizytę przez aplikację

Aplikacja mobilna angielskiej służby zdrowia (NHS) ma służyć pacjentom jako droga szybkiego kontaktu z lekarzami rodzinnymi. Umożliwi między innymi umawianie się na wizyty lekarskie, przedłużenie recept na przyjmowane wcześniej leki czy zarządzanie długookresowymi stanami chorobowymi. Pacjenci prosto z aplikacji będą mogli również zadzwonić pod nr 111, by uzyskać potrzebne informacje dotyczące zaobserwowanych u siebie objawów chorobowych.

Przychodnia w kieszeni pacjenta

Oprócz większego komfortu w korzystaniu z doraźnej opieki zdrowotnej, dzięki aplikacji angielscy pacjenci uzyskają także szybki dostęp do własnych danych medycznych. Zadecydują też o formie opieki u schyłku życia (np. paliatywnej) oraz będą mogli zadeklarować się jako dawcy organów.

Jak podkreśla angielski sekretarz zdrowia i opieki społecznej, Jeremy Hunt, głównym zadaniem aplikacji jest rozwiązanie problemów zirytowanych pacjentów, próbujących każdego ranka umówić się telefonicznie na wizytę u lekarza rodzinnego. Dzięki aplikacji będą mogli zrobić to wtedy kiedy im pasuje, szybko i wygodnie. Hunt zauważył także, że:

“technologia przemieniła nasze życie codzienne w branżach takich jak bankowość, podróże czy zakupy. Zdrowie liczy się dla nas o wiele bardziej, a nagrodą za taką samą cyfrową rewolucję w opiece zdrowotnej jest nie tylko wygoda, ale także dłuższe i lepsze życie”.

Na 70-lecie angielskiej służby zdrowia

Za powstanie aplikacji odpowiadają oddziały brytyjskiej służby zdrowia NHS Digital oraz NHS England. W grudniu 2018 roku będą mogli skorzystać z niej wszyscy mieszkańcy Anglii, na smartfonach z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. Co więcej, NHS planuje dalej rozszerzać bibliotekę swoich aplikacji oraz udostępnić darmowe wifi w przychodniach ogólnych i szpitalach.

Czy tak proste rozwiązanie paradoksalnie nie skomplikuje kontaktu z lekarzem?

Pytanie czy i na ile aplikacja NHS sprawdzi się w praktyce pozostaje otwarte (jej testy potrwają przez okres jesienny br.). Wątpliwości budzić może chociażby forma tak prostego i “niezobowiązującego” umawiania się na wizyty u lekarzy oraz potencjalne zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa danych medycznych, zapisanych w aplikacji. Pewne jest jednak, że branża mobile  wkracza w ten sposób w kolejny obszar codziennego życia, zastępując tradycyjne rozwiązania jednym urządzeniem i aplikacją.

Via:
mobilemarketingmagazine.com

Źródło:
www.gov.uk


  
  
. .