Konferencje
Mobile Trends

Połączenia przyszłości, oparte na technologii VoIP

Telefon to podstawowe narzędzie komunikacji, bez którego nie może obyć się żaden współczesny biznes. Służy on nie tylko do kontaktów wewnątrz przedsiębiorstwa, między jego pracownikami, ale przede wszystkim do rozmów z klientami zainteresowanymi świadczonymi przez firmę usługami. Wiele przedsiębiorstw do swojej pracy wykorzystuje zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Coraz więcej firm zastanawia się także nad tym, co to jest telefon internetowy i czy rzeczywiście jest on w stanie zastąpić tradycyjne telefony mobilne i stacjonarne w firmie?

Telefon internetowy – co to takiego?

Co to jest telefon internetowy – aby odpowiedzieć na to pytanie musimy najpierw powiedzieć, czym jest VoIP, czyli telefonia internetowa. VoIP to nowoczesna technologia, której zadaniem jest takie przetworzenie głosu rozmówcy, aby było możliwe jego przesłanie przez Internet. Nazwa VoIP z języka angielskiego oznacza bowiem „voice over Internet Protocol”. Najprościej rzecz ujmując, jest to po prostu wykonywanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem internetu.
Telefon internetowy to z kolei urządzenie, które obsługuje wykonywanie tego typu połączeń. Do wykonywania połączeń za jego pomocą potrzebne jest jedynie posiadanie stałego i szybkiego łącza internetowego oraz aparatu telefonicznego. Do podstawowej obsługi VoIP możliwe jest wykorzystanie zarówno zwykłego telefonu z podpiętym do niego adapterem lub kupno specjalnego aparatu dedykowanego do technologii VoIP. Korzystać z telefonii internetowej można także za pomocą komputera wyposażonego w dedykowane do tego celu oprogramowanie.

Jakie korzyści wiążą się z korzystaniem z technologii VoIP w firmie?

Wiadomo już, czym jest telefonia internetowa. Jeśli chcesz osobiście przekonać się, co to jest telefon internetowy w Dzinga znajdziesz to nowoczesne rozwiązanie, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystać w swoim biznesie. Dlaczego warto to zrobić i jakie są zalety technologii VoIP?
Największą zaletą telefonii internetowej jest jej niska cena. Właśnie dlatego rozwiązanie to jest szczególnie polecane do obsługi połączeń w firmie lub w biurze. Większość operatorów VoIP oferuje bowiem połączenia wewnętrzne bezpłatnie, a zewnętrzne w konkurencyjnych cenach, które są znacznie niższe od stawek operatorów telefonii komórkowej i stacjonarnej. Ponadto, przechodząc na telefon internetowy, mamy możliwość zachować swój dotychczasowy numer telefonu, dzięki czemu nie stracimy kontaktu z klientami. Kolejnym istotnym argumentem jest także większa mobilność. Numer telefonu, z którego korzystamy w technologii VoIP, nie jest bowiem przywiązany do żadnego konkretnego miejsca, a jedynie do naszej firmy. W przypadku zmiany biura, miasta, czy nawet po wyjeździe za granicę, numer telefonu firmy pozostanie bez zmian i będziemy mogli z niego dalej korzystać. Dodatkową przydatną funkcją jest także możliwość podłączenia do telefonu internetowego centrali telefonicznej, która pozwoli na lepsze zarządzanie połączeniami telefonicznymi.

Call-Flow Management

System Call-Flow Management to jeszcze lepsze zarządzanie komunikacją wewnętrzną oraz zewnętrzną w firmie. Dzięki jego wdrożeniu możliwa jest bowiem natychmiastowa poprawa usług świadczonych przez firmę za pośrednictwem telefonu, co umożliwia lepszą i bardziej efektywną komunikację z klientem. System CFM to także lepsza komunikacja między poszczególnymi pracownikami, co w prosty sposób poprawia jakość pracy całej firmy.
Właśnie ze względu na wymienione wyżej liczne zalety, jakie posiada telefonia internetowa, coraz więcej firm podejmuje słuszną decyzją o zastąpieniu zwykłej linii telefonicznej nowoczesną technologią VoIP.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także