PZU wykorzystuje Asystenta Google do komunikacji z klientami

Kilka miesięcy po premierze polskiej wersji Asystenta Google, PZU wdrożył swojego wirtualnego doradcę na Asystencie. Za pomocą opracowanego rozwiązania użytkownicy Asystenta Google mogą porozmawiać z PZU o ubezpieczeniu na planowaną podróż.

Aby rozpocząć konwersację, wystarczy powiedzieć „OK Google, Porozmawiaj z PZU”. Tym samym PZU jako pierwszy ubezpieczyciel na polskim rynku wykorzystał inteligentnego asystenta głosowego do komunikacji z klientami.

Dzięki tzw. „akcji” wdrożonej przez PZU, we współpracy z jednym z polskich startupów, użytkownicy Asystenta Google będą mogli porozmawiać z wirtualnym konsultantem PZU na temat ubezpieczenia turystycznego. Rozwiązanie umożliwi im natychmiastowe zapoznanie się ze wstępną ofertą oraz poznanie ceny ubezpieczenia PZU Wojażer oszacowanej na podstawie indywidualnie dobranych parametrów. W sytuacji, gdy klient będzie zainteresowany przedstawionymi wariantami, skontaktuje się z nim konsultant infolinii PZU w celu omówienia szczegółów.

– Jako firma zaawansowana technologicznie przyglądamy się najnowszym rozwiązaniom z zakresu sztucznej inteligencji i często jako pierwsi na rynku finansowym je wdrażamy. Naszym celem jest bycie blisko klienta i umożliwienie mu szybkiego kontaktu z firmą, dlatego rozszerzamy kanały interakcji z konsumentami. Klienci coraz chętniej komunikują się z nami zdalnie, chcemy im to jeszcze bardziej ułatwić – mówi Roman Pałac, prezes PZU Życie SA.

Aby skorzystać z usługi, należy posiadać zainstalowaną i odpowiednio skonfigurowaną aplikację Asystent Google na swoim telefonie lub tablecie. Po powiedzeniu „OK Google” lub długim przytrzymaniu przycisku „Home”, uruchamia się Asystent. W tym momencie wystarczy już tylko wypowiedzieć komendę „Porozmawiaj z PZU”, aby połączyć się z wirtualnym doradcą. Przeprowadzi on wywiad z klientem i na podstawie indywidualnych parametrów przedstawi najbardziej optymalne warianty ubezpieczenia turystycznego.

– Wirtualny doradca PZU pozwoli klientom zaoszczędzić swój cenny czas. Na zapoznanie się z propozycją ubezpieczenia turystycznego potrzebne jest około 60 sekund. Chcemy sprawdzić, z jakim odbiorem spotka się nasz asystent. Jeśli akcja będzie się cieszyć zainteresowaniem ze strony klientów, to będziemy ją sukcesywnie rozwijać – mówi Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji w PZU.

W ramach programu Ready for Startups Grupa PZU zaprasza do współpracy innowacyjne przedsiębiorstwa działające w trzech obszarach: wykorzystania dużych zbiorów danych, cyfryzacji procesów oraz nowych interakcji z klientami. Współpraca z PZU to szansa na pilotażowe wdrożenie w największej instytucji finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej, a także wsparcie w formie mentoringu kadry zarządzającej PZU oraz warsztatów realizowanych w ramach partnerskich akceleratorów startupów. Więcej informacji o ofercie dla startupów znajduje się na stronie internetowej: www.pzu.pl/innowacje

Asystent Google jest dostępny od stycznia zarówno na system Android, jak i iOS. To jeden z najpopularniejszych interfejsów głosowych w Polsce. Za pomocą wdrażanych akcji użytkownicy mogą korzystać z usług wirtualnego doradcy w różnorodnych obszarach, takich jak finanse, gastronomia czy edukacja.


  
  
. .