Raport SEO 2018 – liderzy branż w wynikach wyszukiwania Google

Kto pojawia się na pierwszej stronie Google? Kto przyciąga ruch z największej ilości słów kluczowych? I co najważniejsze – jakie serwisy są w Polsce najczęściej odwiedzane? Na te i inne pytania odpowiada „Raport SEO 2018 – liderzy swoich branż”. Liderzy w poszczególnych branżach zostali wybrani na podstawie średniego szacunkowego ruchu organicznego. Jak co roku zestawienie zostało przygotowane przez firmę MAYKO.

Sposób przygotowania raportu

Tak samo, jak w przypadku poprzednich edycji, do stworzenia opracowania wykorzystano narzędzie SEMSTORM. Umożliwia ono analizowanie pozycji wybranych serwisów w wynikach wyszukiwania. Po zgromadzeniu danych z każdego miesiąca ubiegłego roku wyłoniono uśrednioną roczną wartość. To według tego kryterium ustalono liderów.

W samym raporcie znajdziemy także takie dane jak:

  • średnia ilość słów kluczowych z każdego miesiąca 2018 roku, na które domena występowała w TOP10 wyników naturalnych Google,
  • pozycja serwisu w poprzednim roku,
  • procentowa zmiana średniego szacunkowego ruchu w stosunku do poprzedniego roku.

W tegorocznej edycji wykorzystano także nowe narzędzie – SURFER. Dzięki niemu do każdej branży dołączono wykresy określające ilość innych domen linkujących do przedstawionych serwisów. Taka analiza jest bardzo przydatna dla osób zainteresowanych zdominowaniem swojej branży – pomaga ustalić, jak wygląda konkurencyjność pod względem linków w danej niszy.

Pobierz raport pod adresem: https://marketingwsieci.pl/raport-seo-2018-liderzy-swoich-branz/


  
  
. .