Konferencje

Raport: Wydawcy aplikacji mobilnych polegają na reklamach jako źródle zarobku

Freemium, free2play, mikropłatności, reklamy AdMob – to tylko niektóre z dróg, które pozwalają zarobić deweloperowi aplikacji mobilnych. Nieumiejętnie wprowadzone modele biznesowe mogą jednak zdenerwować potencjalnych klientów równie mocno co wygórowana cena w sklepie Google Play lub iTunes. Dlatego przemyślana monetyzacja powinna stanowić kompromis między efektywnością i szacunkiem dla doświadczenia użytkownika. W jaki sposób z tym zadaniem radzą sobie najwięksi wydawcy w branży? 
Odpowiedź na to jak i ponad 100 innych pytań związanych z efektywnym zarabianiem na aplikacjach oraz UX, pada w raporcie „Summer 2017 Mobile Publishing Trends” przygotowanym przez AdColony. Badanie, na podstawie którego powstał rzeczony dokument, objęło swoim zasięgiem cały świat. W jego ramach przepytano najlepiej zarabiających twórców gier mobilnych, a także wydawców zwykłych aplikacji, które mogły poszczycić się liczbą przynajmniej 3 mln użytkowników miesięcznie.

Reklamy w aplikacjach to 56% przychodu wydawców, a w przypadku aplikacji, które nie są grami – 76%

Dwie najbardziej dochodowe dla wydawców formy monetyzacji okazały się też dwoma najpopularniejszymi. Były to wykorzystywane przez wszystkich reklamy wideo (przynoszące 31% wszystkich przychodów) oraz nieco mniej popularne zakupy wewnątrz aplikacji, odpowiedzialne za 39% przychodów i określane jako jedna z najefektywniejszych i przyjaznych użytkownikom metod monetyzacji.
Przychody z różnych form reklamy – wspomnianej wideo (31%), wykorzystywanej przez 80% wydawców reklamy display (np. bannerów w aplikacjach) oraz reklamy natywnej (36% wydawców) stanowiły 56% całości przychodów. Najmniej pieniędzy (od 1 do 2% całości przychodów) przynosiły jednocześnie najmniej rozpowszechnione wśród wydawców rodzaje monetyzacji takie jak: płatne instalacje, programy afiliacyjne, mCommerce oraz modele subskrypcyjne.

Nagradzające wideo najbardziej przyjazną UX-owo formą monetyzacji

Uwielbienie dla wideo w marketingu internetowym rośnie z miesiąca na miesiąc. Na jaw wychodzi ono w pytaniu dotyczącym metod monetyzacji, które w opinii wydawców są najlepsze dla doświadczenia użytkownika. Na reklamę wideo, za której oglądnięcie widz jest nagradzany (np. dodatkową zawartością w grze mobilnej), wskazało 87% respondentów. Wśród wydawców takie reklamy najczęściej określano jako najbardziej efektywną metodę monetyzacji.
32% zapytanych firm doceniło też reklamy natywne i pełnoekranowe typu display, a 24% wspomniało bannery reklamowe oraz grywalne reklamy, które wraz z pełnoekranowym wideo wywołują największą ekscytację wśród wydawców. Listę najbardziej przyjaznych użytkownikowi form monetyzacji zamykają różne rodzaje reklam wideo – pełnoekranowe (21%), na tablicy w aplikacji (17%) oraz tzw. pre-rolle (11%).

Wydawcy oceniają zaangażowanie użytkowników na podstawie typowych statystyk, opinii

By określić „jakość użytkowników” aplikacji (ich zaangażowanie) wydawcy korzystają najczęściej ze wskaźników, opinii i statystyk takich jak

  • wskaźnik retencji (82%),
  • zakupy w aplikacji na wczesnym etapie użytkowania (68%),
  • czas trwania sesji (45%),
  • pozytywne recenzje (42%),
  • regularność korzystania z aplikacji (34%),
  • logowanie do aplikacji przez media społecznościowe (24%),
  • ukończenie samouczka (21%).

W celu zwiększania zaangażowania użytkowników prawie 3/4 wydawców korzystało z 3 lub więcej metod. Najpopularniejszymi z nich były tworzenie cyfrowych osiągnięć, które użytkownicy mogliby zdobywać np. za wykonanie danej aktywności odpowiednią ilość razy oraz powiadomienia push z aplikacji, które wśród 70% wydawców uchodzą za efektywny sposób podwyższania zaangażowania. Popularne wśród takiego samego odsetka wydawców (49%) były reklamy nagradzające tzw. Value Exchange Advertising oraz zaplanowane wydarzenia (promocyjne). Wśród skutecznych form angażowania wyróżniono też przyznawanie VIP-owskiego statusu za lojalność oraz wspomniane już zaplanowane i dynamiczne wydarzenia.
Źródło:
www.adcolony.com

Udostępnij
Zobacz także