Rekordowa liczba zgłoszeń do konkursu Kreatura 2019. Zwycięzców poznamy podczas gali 28 listopada

Do Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura 2019 nadesłano rekordową liczbę 156 prac. Najwięcej zgłoszeń jest w kategoriach digital i kampania społeczna/CSR. Organizatorem konkursu jest magazyn „Media Marketing Polska” (VFP Communications).

Po raz pierwszy w Kreaturze pojawiła się także kategoria Kreatura X. Jest to konkurs dla młodych kreatywnych, którzy przygotowali prace w odpowiedzi na brief marki Škoda. Do Kreatury X nadesłano 14 projektów. Jury pod przewodnictwem Karoliny Kałużnej, współzałożycielki i dyrektor kreatywnej agencji Przestrzeń, będzie obradować 13 i 14 listopada.

Niezależnej – czyli jakiej?

Kreatura to najstarszy w branży reklamowej konkurs kreatywny. Ma na celu wyróżnienie i uhonorowanie polskiej sztuki reklamowej. Prace biorące udział w konkursie oceniane są pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania.

– Szukamy twórczych interpretacji rzeczy powszednich i niecodziennych. Liczymy na kreatywne obrazy, projekty i przekazy. Z równą uwaga przyglądamy się filmom, projektom digital, jak i mniejszym formom reklamowym – mówi Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „Media Marketing Polska”

Dla wszystkich kreatywnych

Konkurs przeznaczony jest dla wszystkich agencji reklamowych, agencji interaktywnych, agencji BTL i marketingu zintegrowanego, domów mediowych, marketerów/firm i ich marek działających w Polsce.

– Do udziału w konkursie co roku zapraszamy wszystkich twórców. Nie tylko agencje sieciowe, ale także firmy niezależne, polskie, nawet te najmniejsze i freelancerów, którzy uważają, że zrobili coś naprawdę oryginalnego. Z drugiej strony chcemy, aby Kreatura była także miejscem dla firm, które nie miały dotąd szans pochwalenia się pracami ze względu na swoją specyfikę, jak np. domy mediowe i marketerzy – dodaje Wygnański

Nowe kategorie

Kreatura zmienia się. W tegorocznej edycji dołączono nowe kategorie, dostrzegając dziedziny, które bardzo szybko się rozwijają, takie jak digital out of home i public relations.

– Zauważyliśmy też znaczenie działań employer brandingowych, poświęcając im osobną kategorię. Bardziej precyzyjnie zdefiniowaliśmy kategorię influencer marketingu, a do kategorii techniki włączyliśmy dwa nowe punkty: reżyserię i kostiumy. Pojawiła się też nowa kategoria: kampania/projekt niskobudżetowy – wymienia Wygnański

Nowością jest także konkurs dla młodych kreatywnych Kreatura X. Uczestnicy w wieku do 30 lat przygotowali prace w odpowiedzi na brief marki Skoda.

Jury oceni i nagrodzi projekty w łącznie 22 kategoriach: DOOH (digital out of home), Influencer marketing, Kampania public relations, Kampania employer branding/HR, Kampania/projekt niskobudżetowy, Kreatura X, Film, Prasa, Outdoor/indoor (OOH), Radio, Digital, Event, Ambient (im. Konrada Świebody), Design, Kampania, Materiały promocyjne, Content marketing, Techniki, Kampania społeczna/CSR, Reklama własna, Open, Salon odrzuconych.

Jury

Obrady jury odbędą się 13-14 listopada. Przewodniczącą będzie Karolina Kałużna, współzałożycielka i dyrektor kreatywna agencji Przestrzeń. Kałużna od ponad 10 lat pracuje w branży reklamowej. W jury zasiądą także przedstawiciele firm i agencji: Allegro, Cut the Mustard, GoldenSubmarine, Gong, Insignia, K2, McCann Worldgroup, Peppermint, Tandem Media, The Digitals, OS3, Wyraz, oraz przedstawiciele takich marketerów, jak: Enea, Orange, Santander Bank Polska i Skoda.

Gala

Wręczenie tegorocznych Kreatur odbędzie się 28 listopada w Małej Warszawie – nieprzypadkowym miejscu, które koresponduje ze sztuką wszelką. Galę poprowadzi Marzena Rogalska, znana i lubiana dziennikarka telewizyjna i radiowa.

Bilet można zakupić na stronie https://kreatura.pl/

Pełny skład jury, opis kategorii, ogłoszenie nominacji, bilety na galę i inne szczegółowe informacje zainteresowani znajdą na stronie https://kreatura.pl/