Rośnie liczba użytkowników Messengera, który otrzymuje coraz więcej nowych funkcji

Facebook dwoi się i troi, by przyciągnąć do swoich usług coraz większą liczbę osób, utrzymując przy tym ich zaangażowanie. Dzięki temu, mobilny komunikator Messenger, może poszczycić się sumą ponad 1,2 mld użytkowników. Oznacza to przyrost 200 milionów w ciągu ostatnich 8 miesięcy.

Wraz ze wzrostem liczby użytkowników, wzrasta także ilość wysyłanych przez nich wiadomości. David Marcus z Facebooka zwraca również uwagę na duże zainteresowanie nastolatków funkcją Mój Dzień, która pojawiła się właściwie we wszystkich aplikacjach należących do serwisu.

Facebook podbiera dobre rozwiązania od konkurencji

Facebook nie tylko posiada dwa najpopularniejsze komunikatory mobilne na świecie (Messenger i WhatsApp), ale także stara się zastąpić za ich pomocą konkurencyjne media społecznościowe. W tym celu przenosi do swoich aplikacji pomysły ze Snapchata (wspomniany Mój dzień i specjalne filtry nakładane na zdjęcia), a także znanej głównie z iOS apki Houseparty, z której skopiował formułę na grupowe video rozmowy.

I usprawnia własne usługi

W Messengerze usprawniono także wewnętrzną usługę przeprowadzania płatności, która będzie dostępna już nie tylko w konwersacjach jeden na jeden, ale również rozmowach grupowych (dzięki czemu łatwiej zapłacimy za np. wspólny wypad na pizze). Firma buduje w ten sposób własny, zamknięty ekosystem usług, jednocześnie podbierając sprawdzone pomysły z zewnątrz. Przypomnijmy także, że testowane są również pierwsze formy reklam w Messengerze.

Group Payments in Messenger

Opublikowany przez Messenger na 10 kwietnia 2017

Asystent M debiutuje w Stanach Zjednoczonych

Kolejną z testowanych i zapowiadanych przez Facebooka funkcji, jest zaszyty w Messengerze, inteligentny asystent M. Jednym z przejawów jego obecności w aplikacji, staną się „sugestie” mające uprościć  i wzbogacić doświadczenie użytkownika.

W odpowiednich momentach SI będzie proponowało użytkownikowi podjęcie określonej akcji w zależności od wykrytych intencji (np. w przypadku wychwycenia słowa „płacić”, podpowie skorzystanie z usługi „płatności w Messengerze”). Sugestie M obejmą również takie aspekty jak szybkie odpowiedzi (w formie naklejek), dzielenie się swoją lokalizacją (świeża usługa dostępna również w polskiej wersji Messengera), przygotowywanie „Planów” i zamawianie transportu (np. Uberem czy Lyftem), a także tworzenie ankiet. Funkcja pozwoli korzystać więc ze wszystkich możliwości Messengera, dostępnych w trakcie konwersacji. Na razie M przetestują jednak jedynie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych.

Via:

techcrunch.com

Źródło:
newsroom.fb.com
newsroom.fb.com

Zdjęcie:

www.facebook.com


  
  
. .